שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מוסקבה זועמת על פולין: השתלטו על בית ספר דיפלומטי של השגרירות הרוסית
בוורשה השתלטו על בית ספר דיפלומטי של השגרירות הרוסית | מממצאי חקירת ביניים עולה כי הטיל ששוגר לפולין בנובמבר – שייך לרוסיה
צבא רוסיה | צילום: NP

ברוסיה זועמים על ממשלת פולין, לאחר שבוורשה הודיעו אתמול על תפיסה של בית ספר רוסי בבירה הפולנית. מדובר בבית ספר של ילדי עובדי השגרירות הרוסית בוורשה ואתמול דיווחה הטלוויזיה הפולנית ששוטרים מקומיים הגיעו למקום והשתלטו עליו.

במוסקבה מתחו ביקורת על ההחלטה ודרשו מפולין להסיג את כוחותיה מהאזור, בטענה שמדובר בהפרה גסה של אמנת וינה ליחסים בין-לאומיים. משרד החוץ הפולני הבהיר שמדובר בנכס השייך לפולין, ואילו משרד החוץ הרוסי כינה זאת "פגיעה ברכוש הדיפלומטי הרוסי בפולין". עוד הזהירו הרוסים כי "צעד כה מתריס מצד ורשה לא יישאר ללא תגובה נחרצת עבור הרשויות הפולניות והנכסים הפולניים ברוסיה".

עוד מבחזית החדשות

המתיחות מגיעה על רקע דיווח ממשרדו של ראש ממשלת פולין מתאוש מורבייצקי במהלך סוף השבוע כי שרידי הטיל שנמצא בימים האחרונים בצפון פולין שייכים לטיל אוויר-קרקע רוסי, שככל הנראה שוגר במתקפה רוסית נגד אוקראינה באמצע חודש דצמבר.

כרגע מדובר בממצאי ביניים בלבד, ולא בממצאים סופיים ורשמיים. יחד עם זאת, למרות זאת, התוצאותעולות בקנה אחד עם ההערכות הראשוניות ולפיהן טיל ששיגרה רוסיה במטרה לפגוע במטרות במלחמה באוקראינה סטה ממסלולו ונחת על אדמת פולין, מדינה החברה בנאט"ו.

כזכור, בחודש נובמבר נהרגו שני פולנים במזרח המדינה כתוצאה מפגיעת טיל, שבתחילה סברו שמדובר בטיל רוסי. באופן אוטומטי, שקלו במערב אם להפעיל את סעיף 5 באמנת נאט"ו, המחייב תגובה נגד מדינה התוקפת את אחת מחברות הברית. לבסוף התברר כי אותו טיל נורה ממערכות ההגנה האווירית של אוקראינה.

אתמול לפנות בוקר ביצעה אוקראינה מתקפה דרמטית ונרחבת בחצי האי קרים וגרמה לנזק כבד לצבא הרוסי. מל"ט חמוש ששיגר צבא אוקראינה פגע במתקן לאחסון דלק בעיר הנמל סבסטופול בחוף הים השחור, שם גם ממוקמת מפקדת הצי של צבא רוסיה. מהפיצוץ נגרמה שריפת ענק שנראתה למרחקים למשך פרק זמן ארוך.

עוד מבחזית החדשות

דובר המודיעין הצבאי של אוקראינה התייחס לפיצוץ הגדול, ונמנע מלקבל עליו אחריות רשמית. לדבריו, כעשרה מכלים של כ-40 אלף טון דלק עלו באש, ולטענתו מדובר ב"עונש מאלוקים" על מתקפת הטילים הרוסית הרצחנית יממה לפני כן, שגרמה ללא פחות מ-25 הרוגים, בהם גם ילדים בעיר אומן.

שר ההגנה האוקראיני אולקסי רזניקוב התייחס לאירועים ואמר כי "אוקראינה משלימה את היערכותה למתקפת הנגד" מול צבא רוסיה. לאורך חודשים ארוכים ממתינים במדינות המערב לתחילת המתקפה, שנועדה לשחרר כמה שיותר שטחים שכבשה רוסיה מאדמת אוקראינה. יבגני פריגוז'ין, מנהיג קבוצת וגנר, העריך כי אוקראינה תפתח במתקפה בסביבות 9 במאי, יום ציון הניצחון הרוסי על גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה.

אחד האתגרים הגדולים ביותר שעומדים בפני צבא אוקראינה במתקפת הנגד המתוכננת, הוא להתגבר על רצף המכשולים הגדולים שהציב צבא רוסיה לאורך קו העימות. בין היתר חפרו הרוסים תעלות וביצורים רבים, והציבו מכשולים מסוגים שונים, שימנעו את התקדמות כוחות הצבא האוקראיני.

לאחר שבשבוע שעבר אמר מזכ"ל נאט"ו ינס סטולנטנברג כי אוקראינה קיבלה עד כה 98% מהטנקים והרכבים המשוריינים שהובטחו לה ממדינות הברית, פורסם אתמול תיעוד של שורה ארוכה של נגמ"שים גרמניים מתקדמים מדגם "מרדר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים