שיתוף
תגובות
חדשות » מהומות במזרח ירושלים: בעקבות החיפושים אחר המחבל שרצח את סמלת נועה לזר
עימותים אלימים
הפלסטינים זועמים על הכתר שהוטל על מחנה הפליטים שועפאט ובתגובה הם החלו במהומות בשכם ובמזרח י-ם, שהפך לבסוף לשביתה גדולה בגדה והכרזה על ימי זעם
הפרות סדר והתפרעויות אלימות במזרח ירושלים | צילום: דוברות המשטרה

תוהו ובוהו במזרח ירושלים. הלילה (חמישי) פרצו עימותים קשים במספר רב של מוקדים במזרח ירושלים, כאשר מאות צעירים פלסטינים החלו בהתפרעויות אלימות במיוחד וחריגות ההיקף והעוצמה של התעוזה. ההסלמה במצב נובעת מהעובדה שארגון חמאס מעודד התפרעויות אלה כבר תקופה ארוכה בתקשורת הערבית, במטרה להצית את ירושלים והגדה. בחודשים האחרונים עיקר ההתפרעויות היו בין כוחות הביטחון לבין מחבלים בשכם ובג'נין, מה שהוריד את אור הזרקורים מארגון החמאס. בתגובה וכדי לעורר את המודעות לפעילות הארגון החליטו בחמאס להעלות מחדש את נושא ירושלים ואל אקצא ואין עיתוי מתאים יותר מחגי תשרי שבהם יש נוכחות יהודית מסיבית במזרח ירושלים וכן רצון של יהודים לעלות להר הבית.

בנוסף, תושבי מזרח ירושלים זועמים על הסגר שהוטל על שועפט, בעקבות פיגוע הירי בה נרצחה סמל נועה לזר ז"ל. כוחות הביטחון עדיין מנהלים מצוד אחר הרוצחים, ולמרות שמחינת ישראל זהו צעד מחויב המציאות, במזרח ירושלים המהלך נחשב לענישה קולקטיבית של עשרות אלפי בני אדם, מה שגורם לתגובה הסוערת.ֿ

למעשה, כבר מספר שבועות אנו עדים לגל אלימות הולך וגואה, שאחראים לו בין היתר קבוצת צעירים פופולרית משכם, המכנה את עצמה "גוב האריות". צעירים אלו זוכים לאהדה רבה בגדה, בעיקר כי הם אינם מזוהים פוליטית עם אף אחד מארגוני הטרור המוכרים והיא סוחפת אחריה את הדור הצעיר.

למרות שהרקע לאירועי הטרור האחרונים היה ביטחוני, בעקבות מעצרם של מבוקשים בשכם ובג'נין, מנסה כעת ארגון חמאס להסיט את הנרטיב לנסיבות דתיות כדי להסלים את המתיחות ולהוציא כמה שיותר אנשים לרחוב . את התוצאות ראינו הלילה בהתפרעויות שפרצו בבת אחת במספר מוקדים רב בעת ובעונה אחת, תוך יידו אבנים והשלכת בקבוקי תבערה לעבר השוטרים. במהלך העימותים, נפצעו קל שני קציני משטרה מהשלכת מטען בשכונת עיסאוויה.

משפחה יהודית עם שלושה ילדים קטנים, שנקלעה בטעות לשכונת בית חנינא, נרגמה באבנים וסלעים, והמון מוסת ניסה לבצע בהם לינץ' תוך שהם מצליחים לנפץ את אחת משמשות הרכב. לגודל הנס, אב המשפחה הצליח להימלט למרות שלרכב נגרם נזק כבד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים