שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » מאות רבני ורכזי "איחוד בני הישיבות" התכנסו לוועידה השנתית
בראשות מרנן ורבנן
רכזי "איחוד בני הישיבות" התכנסו לוועידה השנתית שנערכה במרכז הכינוסים – "אווניו" בקריית שדה התעופה | בערב נערך מעמד אדיר בראשות מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א
הגאון רבי דוד כהן שליט"א | צילום: איחוד בני הישיבות

מאות רכזי "איחוד בני הישיבות" העומדים בקשר רציף במהלך השנה כולה עם עשרות אלפי בחורי הישיבות הקדושות, התכנסו ביום שלישי האחרון לוועידה הארצית השנתית, שנערכה במרכז הכינוסים – "אווניו" בקריית שדה התעופה בהשתתפות מרנן גדולי ישראל שליט"א ראשי ישיבות, משגיחים, רבנים ואישי ציבור.

הוועידה השנתית שנערכת מידי שנה בשנה מספקת כלים מעשיים למאות רכזי "איחוד בני הישיבות" בכדי לדעת את הדרך אשר ילכו בה, למען עשרות אלפי בחורי הישיבות הזקוקים לסיוע ועצה במגוון נושאים. גם השנה הכינוס נערך מתוך מטרה לגעת בנקודות הבוערות שעומדות על סדר היום, בהתנהלות נכונה אל מול אתגרי התקופה, בכדי להעניק לרכזים הפועלים במסירות נפש של ממש, את הכלים הטובים והמקצועיים ביותר.

מושב הבוקר

הוועידה הארצית נפתחה בשעה 10:00 בבוקר, כאשר החל מהרגע הראשון נהרו למקום מאות רכזים המתגוררים ברחבי הארץ, העוסקים במהלך השנה כולה במלאכת הקודש. מושב הבוקר התמקד בארגון ניהולי – במתן כלים ורעיונות מקצועיים לשדרג את איכות הפעילות באופן המיטבי. 

תחילה נשא דברים מר זאב פרץ המומחה לניהול ותכנון אסטרטגי – כשבמהלך ההרצאה, הביא כללים ותובנות מעשיות, לניהול נכון בבניה ראויה של מערך האיחוד השכונתי, במדרג הראוי והמדויק של ארגון והתנהלות, בתיאום נכון של כלל השותפים בארגון.

לאחר מכן נערך מושב ייחודי בנושא "גיבוש קבוצה במצבים מאתגרים" בהשתתפות הרב חיים כץ, הרב ישראל שפירא והרב בנימין פרלמן. שכולם בעלי ניסיון רב בארגון וניהול קבוצות גיבוש, בפרט בתקופות ימי בין הזמנים כשהבחורים נמצאים במסגרת האיחוד הן בישיבות בין הזמנים והן במהלך הטיולים.

סקירה מרתקת במיוחד הועברה למשתתפים על ידי ידידיה בלום – סמנכ"ל כספים ב"איחוד בני הישיבות" אשר סקר בפני המשתתפים את המהות והמשמעות של ארגון הנוער – על החובה לשמור על הסדר והמבנה הארגוני – כשעל כל מחלקה יש את האחראי המיוחד שתפקידו ליישם ולהוריד לביצוע את חלקו במארג הניהול המשותף – והרחיב על המשמעות של רכזי האיחוד בכל רחבי הארץ, בהיותם שותפים לארגון הנוער. והתועלת שתצא מכך לכלל בני הישיבות בארץ.

בקשב רב האזינו מאות רכזי עולם הישיבות להרצאתו המרתקת במיוחד, של הרב ישראל גולדווסר אשר התמקד במשך שעה ארוכה בנושא "הנשמה כנקודת חיבור", בדבריו עמד על חשיבות הקשר האישי שבין הרכז לבחור, כאשר הדבר יכול להזניק את הבחור קדימה ולהצעיד אותו בסולם העולה בית השם בצורה מעוררת התפעלות. כאשר הדגיש כי בדורנו אנו עיקר התפקיד הוא לתת נשמה ורגש, ותוכן פנימי לקיום המצוות, ופחות לעסוק בחלק הטכני, שזה קיים בדורנו בהידור רב הרבה יותר מהדורות הקודמים.

מושב הצהריים

מושב הצהריים נפתח בשיחה מיוחדת של הגאון רבי ברוך מרדכי אטינגר שליט"א ראש ישיבת "כנסת יחזקאל" באלעד, שהרחיב על הייחודיות של "האיחוד" על כך שהרכזים זוכים בצורה חברית לסייע לבני הישיבות מעבר למסגרת הרשמית של הישיבה. ועל החשיבות הרבה שקשר זה קיים ומתפתח. וכשבחור מקבל הכוונה מאת הרכז של 'האיחוד' הרי זה מתקבל אצל הבחור ביתר פתיחות והבנה, כשיש אדם משמקבל אותו בלי לשפוט אלא עוזר לו להתקדם בעבודת ד' ממקומו הוא.

לאחריו נשא הרצאה מרתקת הרה"ג רבי רפאל גריינמן שליט"א אשר הצעיד את המשתתפים למסע מרתק בעולם הנפש של בחור הישיבה. 

מרכז הכינוסים "אווניו" לא ראה דיונים שכאלה מיום היווסדו. היה זה כאשר מאות הרכזים השתתפו בסקר מרתק במיוחד שנערך באמצעות שאלות טריוויה ע"ג מסכי ענק כאשר המשתתפים ענו על השאלות באמצעות שלט ייחודי. השאלות שהוצגו במקום היו מרתקות במיוחד, כאלה שסיפקו הצצה נדירה לעולמם של הרכזים ולעולם הנפש של בחורי הישיבות.

השאלות התמקדו בין היתר בתחושת השליחות של הרכזים לצד שאלות כיצד הם חשים כאשר בחור ישיבה פוגע בהם ולא מקשיב למה שהם מייעצים. מאות המשתתפים ערכו במקום דיונים פוריים, ולאחר מכן השיבו על השאלות, דבר שגרם לחיבור מיוחד בין מאות הרכזים שהגיעו כאמור מכל רחבי הארץ.

הרה"ג רבי זאב שפירא שליט"א הציג במהלך מושב הצהריים את תכנית "נושאים ונותנים" דבר שעתיד להפוך לשיחת היום בעולם הישיבות. לאחר מכן נערך רב שיח מרתק במיוחד בהשתתפות הרה"ג רבי ישראל איראם שליט"א משגיח בישיבת גרודנא באר יעקב ומרבני האיחוד, הרה"ג רבי ישראל ליוש ר"מ בישיבת אהבת אהרן ומרבני האיחוד וכן הרה"ג רבי יוסף שנברגר שהתמקדו בנושאי החינוך.

מושב מרתק במיוחד נערך בנושא עולם הישיבות והממשק עם האיחוד בהשתתפות הגאון רבי יוסף שלמה קורלנסקי שליט"א, משגיח ישיבת בית מדרש עליון וחבר וועדת הרבנים של האיחוד, הגאון רבי ישראל קרלינסקי שליט"א משגיח בישיבת אור ישראל והגאון רבי יעקב שטרנשוס שליט"א משגיח ישיבת שערי שמועות. כשבהלך הדברים הרחיבו על החשיבות של שמירת האימון בין הבחור לרכז, והחשיבות של התפקיד של הרכז שנמצא עם הבחור בקשר כל ימות השנה, אך בפרט בימי בין הזמנים שאין מסרגת ישיבתית. 

את המושהב הזה סגר הרב דוד בלומנשטוק שליט"א חבר מועצת העיר ירושלים ומחזיק תיק תרבות תורנית שבתוך דבריו הביא על מגוון תוכניות שיש בירושלים לבני הישיבות, והודה לראש העיר מר משה ליאון על התמיכה האדירה בבני הישיבות בבירה, והעמידה לצד  סיעת דגל התורה בכל התוכניות החשובות. 

מעמד מרנן ורבנן שליט"א

גולת הכותרת של 'הוועידה הארצית' נערכה בשעות הערב אז הגיעו בזה אחר זה מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א להשתתף בכינוס האדיר וההיסטורי ולהשמיע את דבר השם ברמה. 

בפתיחת המעמד עיני מאות המשתתפים הופנו לעבר מסכי הענק, כאשר במקום הוקרן שו"ת נדיר והיסטורי עם רשכבה"ג מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין שליט"א אשר השיב בפרוט לשאלות רבות שהוצגו בפניו על ידי הגאון רבי יוסף שלמה קורלנסקי יחד עם חברי ועדת ההיגוי של האיחוד, ובהשתתפות יו"ר האיחוד הרב יהודה ויספיש במעונו שברחוב ראב"ד בבני ברק. השו"ת המרתק יצר בקהל דריכות והבנה עמוקה, בראות כי לא אלמן ישראל ובהרגשה כי אשרינו שזכינו כי מלכנו בראשנו, ועיני העדה רואים וחוזים למרחקים כאשר דברי ההכוונה נגעו באופן אישי בכל אחד מהרכזים המשתתפים בועידה.

לקול שירת "ימים על ימי מלך תוסיף" נכנסו למרכז הכינוסים מרן גאון ישראל הגאון רבי דב לנדו שליט"א, מרן המשגיח הגאון הצדיק רבי דן סגל שליט"א, וחברי מועצת גדולי התורה ראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן שליט"א, ראש ישיבת בית מתתיהו הגאון רבי ברוך וייסבקר שליט"א, ראש ישיבת מאור התלמוד הגאון רבי אברהם יצחק קוק שליט"א וראש ישיבות אורחות תורה הגאון הגדול רבי שרגא שטיינמן שליט"א אשר פיארו את שולחן המזרח בוועידה השנתית.

תחילה נשא דברים מרן גאון ישראל הגאון רבי דב לנדו שליט"א אשר בפתח דבריו אמר כי "ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש שליט"א לרפואה שלימה, היה אמור להגיע אך הוא חולה. הוא ביקש ממני להגיע. אנו נאמר עכשיו פרקי תהילים לרפואתו השלימה". בהמשך דבריו הביע את בקשתו לרכזים "לעשות את הבין הזמנים בצורה הראויה והמתאימה לבני התורה, ובפרט שבימי בין הזמנים ניתן ללמוד מה שרוצים", וסיים "אשריכם שעל ידיכם יתקדש שם שמים שיוכלו לבוא לתחילת הזמן וישמרו מכל מיני מזיקים מינן ומנהו יקדש שם שמים". מיד לאחר מכן  נשא בזעקה ראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן שליט"א את פרקי התהילים לרפואת ר' משה הלל בן מינדל לרפוא"ש, אשר יחד עם מאות הרכזים העתיר לרפואתו השלימה של ראש הישיבה הזקוק לרחמי שמים מרובים.

לאחר מכן נשא מרן המשגיח הגאון רבי דן סגל שליט"א את משא החינוך השנתי למאות הרכזים, כאשר בדבריו הוא עמד על חובת הרכז לעודד את בחור הישיבה גם בזמני מצוקה וקושי. המשגיח שליט"א הוסיף, כי עולם הישיבות פורח ומשגשג אך ישנם בחורים שצריכים חיזוק ואוזן קשבת. כעת אנחנו במצב שצריך הרבה סייעתא דשמיא ושמירה עליונה מבית ומחוץ מבחינת עומדים עלינו לכלותינו ח"ו ואמרו חז"ל בעיקבתא דמשיחא אין לנו על מי להישען אלא על אבינו ועלינו להחזיק באמונה בה' ואדרבה בביה"ז שנמצאים בשווקי החיים אז זה מתעצם בזה בכל הנהגה וזה נהיה קניין של האמונה למעשה.

חבר מועצג"ת ראש ישיבת חברון הגאון הגדול רבי דוד כהן שליט"א נשיא האיחוד, נשא דברים וציין לשבח את הנהלת האיחוד אשר עושה לילות כימים למען עשרות אלפי בחורי הישיבות. והוסיף "אתם עוסקים בנפשות ממש עבודת קודש שכל כולה לשם שמים, לחיות נפשותלהחיות לב נדכאים, והדברים הנפלאים ביותר באיחוד שבחור צריך את הריענון וזה המציאות של הדור אבל לעשות שגם אז "להשאר בבית מדרש" במסגרת של בני הישיבות זה הצלת נפשות רוחנית כפשוטו, לתת מושג ואמון בכוחות שלו ולרומם את שפלות הנפש ולחזק בזמנים של התמודדות וללמד איך צריך להיות בין הזמנים"

חבר מועצג"ת הגאון רבי ברוך ויסבקר שליט"א ראש ישיבת בית מתתיהו – האיחוד דואג בבין הזמנים וזכינו שאכשר דרא, דורנו הוכשר שיש מפעל כזה חשוב ונעלה שדואגים לבחורים בבין הזמנים והוסיף "התכלית האמיתית זה לא הטיולים והיציאות, ואם היה אפשר היה צריך לשבת וללמוד כל הזמן, אבל למעשה צריך ללכת דרגה דרגה צעד אחרי צעד, כמו שאתם עושים ותעשו עוד ועוד ותזכו לראות את התוצאות … שבאותה דרגה שהם יצאו מהישיבה יחזרו לישיבה".

חבר מועצג"ת הגאון רבי אברהם יצחק הכהן קוק שליט"א ראש ישיבת מאור התלמוד אמר "אלו שטורחים בקשר לבבי עם הבחורים וכל אחד מכיר כמה שזה אכן משפיע בבחינת הביאני המלך חדריו חדרי תורה ואז שמה נפתרים כל הבעיות ואלו שעוסקים בכך בבין הזמנים זה משפיע בחיבור לבבי לכל השנה כי זה שורש הכל.   האיחוד הרי שצריך איחוד ויש ה-איחוד, האיחוד של בני התורה ושל כלל ישראל כולו והמקום להיות מאוחד כאיש אחד בלב אחד זה התורה הקדושה בלב בני הישיבות ומשם בלב כל כלל ישראל".

חבר מועצג"ת הגאון רבי שרגא שטיינמן שליט"א ראש ישיבות אורחות תורה אמר "עולם חסד יבנה העולם נברא באופן שכל אחד צריך את השני כל אחד עושה מלאכה אחרת, באופן שטובה של חברו זה גם טובה של עצמו אבל התורה ואומרת המלכת חברך? צריך לזכות ולזכות ולחשוב על השני לעשות חסד עם השני ולכן להאיר לו פנים ולדאוג לכל הבחורים וכל בחור רוצה שיהיה תשומת לב אליו".

בעיצומו של המעמד הוקראו מכתביהם הנדירים של ראש ישיבת עטרת ישראל מרן הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי שליט"א ומרן ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי ברוך דב פוברסקי שליט"א אשר שיגרו את מכתביהם למעמד הנדיר שם הם מחזקים את ראשי האיחוד במפעלותיהם הכבירים' וכן בירכו את הרכזים שהתכנסו לוועידה הארצית. 

במעמד הכביר בראשות מרנן ורבנן השתתפו אישי ציבור, שלוחא דרבנן חברי הכנסת הרב משה גפני, הרב אורי מקלב, הרב יעקב אשר, הרב יצחק פינדרוס, והרב אליהו ברוכי וכן ראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין, וראש עיריית ירושלים מר משה ליאון, ראשי ערים, חברי מועצה ואישי ציבור אשר לקחו חלק בוועידה השנתית של ארגון הנוער שמסייע רבות לעשרות אלפי בחורי הישיבות.

בין המשתתפים ניתן למנות את נציגי דגל התורה מרחבי הארץ, ראש מועצת רכסים הרב יצחק רייך שליט"א, מ"מ ראש העיר ירושלים הר"ר אליזער ראוכברגר סגן ראש העיר ירושלים הר"ר ישראל קלרמן חמ"ה הרב משה גורא חמ"ה הרב דוד בלומנשטוק סגן ראש העיר ביתר עילית  הרב דוד זלץ משנה לראש העיר בית שמש הרב ישראל סילברסטיין  חמ"ה בית שמש הרב חיים זמורה,  יו"ר דגל התורה בטבריה הרב דוד אוחנה שליט"א סגן ראש העיר צפת הרב ישראל מאיר סברדלוב סגן ראש העיר כרמיאל הרב פנחס סירוקה סגן ראש העיר אופקים הרב אברהם דייטש. 

עם סיום המעמד נשא דברים ראש העיר ירושלים מר משה ליאון שהביא בדבריו "כתוב באבות אין לך בן חורין אלא מי שעוסק בתורה ולכאורה מצוות התורה מגבילה אותנו בכל רגע בחיינו אלא דווקא מי שיש עליו עול תורה ומצוות הוא בן חורין כי יש לו מפה והכוונה מדויקת לאן ללכת" וסיים "אני שמח שעריית ירושלים זוכה לתת חלק בפעילות הענפה לתת לבחורים צעירים לקבל תמיכה סיומים וחיבורים של בני התורה זכינו להכפיל ולשלש את הפעילות וכך אנו מתכוונים להמשיך כך" בסוף דבריו הודה ליו"ר האיחוד הרב יהודה ויספיש ולסגניו בעירייה הר' אליעזר ראוכברגר מ"מ ראש העיר ויו"ר דגל התורה, ולסגן ראש העיר הרב ישראל קלרמן, וכן לחמ"ה הרב דוד בלומנשטוק, שפועלים לחזק את העשייה למען בני הישיבות.

לאחריו נשא דברים מ"מ ראש העיר ירושלים ויו"ר סיעת דגל התורה בבירה, הר"ר אליעזר ראוכברגר שליט"א שהרחיב על הקשר ההדוק בין העירייה לבין בני הישיבות, ועל התוכניות הרבות שירושלים מובילה בהם ושיבח את ראשי האיחוד על כל ההשקעה שלהם בבני הישיבות, והביע הערכה העצומה לכלל הרכזים, העמלים ללא לאות סביב השעון במשך כל ימות השנה, בדאגה אמיתית לכל  בן ישיבה, והדגיש כי בשנים האחרונות התקציבים לבני הישיבות גדלו בשיעור ניכר, הודות לפעילות סיעת דגל התורה בעירייה, והודה לראש העיר מר משה ליאון, על העמידה האיתנה לטובת בני הישיבות, בנתינת אוזן קשבת לצרכים הגדלים של בני הישיבות. 

במהלך ארוחת הערב המושקעת האזינו מאות הרכזים לפאנל ייחודי ומיוחד, שנערך בהשתתפות סגני ראשי הערים של תנועת דגל התורה מכל רחבי הארץ בהנחיית הרב אריה זיסמן עורך יתד נאמן, כשבמהלך הפאנל עלו נציגי האיחוד מרחבי הארץ, וסיפרו לקהל הנוכחים על הסיוע להם הם זוכים מנציגי הציבור, כשלאחר דבריהם, ענו נציגי הציבור על הקשיים והתמודדויות שלהם מול נציגי השלטון, ועל השמחה להיות לעזר וסיוע לבני הישיבות בערים השונות, בין המשתתפים בפאנל ניתן למנות את מ"מ ראש העיר ירושלים הרב אליעזר ראוכברגר שליט"א סגן ראש העיר אופקים  הרב אברהם דייטש  ראש מועצת רכסים הרב יצחק רייך סגן ראש העיר ביתר הרב דוד זלץ יו"ר דגל התורה בטבריה הרב דוד אוחנה סגן ראש העיר כרמיאל הרב פנחס סירוקה, וסגן ראש העיר צפת הרב ישראל מאיר סברדלוב. 

המעמד הכביר ננעל בשעות הלילה המאוחרות כאשר מאות הרכזים יצאו מהמקום בתחושת התרוממות הרוח לקראת ימי בין הזמנים של חודש ניסן,  כשהם ימשיכו ביתר שאת ועוז לעמוד לימין בני הישיבות במסגרת ישיבות בין הזמנים של "איחוד בני הישיבות".

הרכזים הודו מקרב לב ליו"ר "איחוד בני הישיבות" הרב יהודה ויספיש שלא חסך מאומה בכדי לערוך את הוועידה השנתית בצורה הטובה ביותר כיאה וכראוי למאות הרבנים והרכזים שנותנים את נפשם לבחורי הישיבות.

1 מרכז הכינוסים - "אווניו"
צילום: איחוד בני הישיבות
2
צילום:
3
צילום:
4
צילום:
5
צילום:
6
צילום:
7
צילום:
8
צילום:
9
צילום:
10
צילום:
11
צילום:
12
צילום:
13
צילום:
14
צילום:
15
צילום:
16
צילום:
17
צילום:
18
צילום:
19
צילום:
20
צילום:
21
צילום:
22
צילום:
23
צילום:
24
צילום:
25
צילום:
26
צילום:
27
צילום:
28
צילום:
29
צילום:
30
צילום:
31
צילום:
32
צילום:
33
צילום:
34
צילום:
35
צילום:
36
צילום:
37
צילום:
38
צילום:
39
צילום:
40
צילום:
41
צילום:
42
צילום:
43
צילום:
44
צילום:
45
צילום:
46
צילום:
47
צילום:
48
צילום:
49
צילום:
50
צילום:
51
צילום:
52
צילום:
53
צילום:
54
צילום:
55
צילום:
56
צילום:
57
צילום:
58
צילום:
59
צילום:
60
צילום:
61
צילום:
62
צילום:
63
צילום:
64
צילום:
65
צילום:
66
צילום:
67
צילום:
68
צילום:
69
צילום:
70
צילום:
71
צילום:
72
צילום:
73
צילום:
74
צילום:
75
צילום:
76
צילום:
77 ח"כ יצחק פינדרוס
צילום: איחוד בני הישיבות
78
צילום:
79
צילום:
80
צילום:
81
צילום:
82
צילום:
83
צילום:
84
צילום:
85
צילום:
86
צילום:
87
צילום:
88
צילום:
89
צילום:
90
צילום:
91
צילום:
92
צילום:
93
צילום:
94
צילום:
95
צילום:
96
צילום:
97
צילום:
98
צילום:
99
צילום:
100
צילום:
101
צילום:
102
צילום:
103
צילום:
104
צילום:
105
צילום:
106
צילום:
107
צילום:
108
צילום:
109
צילום:
110
צילום:
111
צילום:
112 ח"כ משה גפני
צילום: איחוד בני הישיבות
113 ח"כ אורי מקלב
צילום: איחוד בני הישיבות
114
צילום:
115
צילום:
116
צילום:
117
צילום:
118
צילום:
119
צילום:
120
צילום:
121
צילום:
122
צילום:
123
צילום:
124
צילום:
125
צילום:
126
צילום:
127
צילום:
128
צילום:
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים