שיתוף
תגובות
חדשות » לקראת ביקור שר החוץ בקייב: אוקראינה דורשת גינוי לרוסיה והלוואת חצי מליארד דולר
לקראת ביקורו של שר החוץ אלי כהן בקייב, אוקראינה דורשת גינוי פומבי נגד הפלישה הרוסית, אישור הלוואה של חצי מיליארד דולר וטיפול רפואי לפצועי המלחמה
שר החוץ אלי כהן | צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת

לקראת ביקורו של שר החוץ אלי כהן בקייב, העבירה אוקראינה לישראל שורת דרישות ובראשן הדרישה לגינוי פומבי וברור נגד הפלישה הרוסית לאוקראינה. בנוסף, דורשת אוקראינה אישור להלוואה של חצי מיליארד דולר.

ביקורו של שר החוץ כהן בקייב, שצפוי להתקיים בקרוב יהיה הביקור הראשון של שר ישראלי בבירת אוקראינה מאז הפלישה הרוסית. בכיר אוקראיני אמר כי מידת ההיענות לבקשותיה של אוקראינה במהלך ביקורו של כהן תעיד על כנות כוונותיה של ישראל.

עוד מבחזית החדשות

במהלך ביקורו צפוי כהן להיפגש עם מקבילו האוקראיני דמיטרי קולבה ולפתוח מחדש את שגרירות ישראל בקייב שהייתה סגורה מאז פרוץ המלחמה. בשלב זה לא ברור האם אלי כהן ייפגש עם וולדימיר זלנסקי נשיא אוקראינה. בכיר אוקראיני טוען שהפגישה עדיין לא אושרה והדבר תלוי בנכונות של ישראל לנקוט צעדים לטובת אוקראינה. לדברי הבכיר "הנשיא לא ייפגש עם כהן בשביל תמונה".

בכירים ישראלים ואוקראינים אמרו כי בימים האחרונים העבירה אוקראינה למשרד החוץ בירושלים רשימת דרישות לקראת ביקורו של שר החוץ אלי כהן. האוקראינים מעוניינים שכהן ישמיע אמירה ברורה של תמיכה באוקראינה וגינוי לרוסיה.

כמו כן דרשו האוקראינים כי ישראל תביע תמיכה בתוכנית השלום שהציג הנשיא זלנסקי לפני מספר שבועות, שמבוססת על נסיגה רוסית מכל שטחי אוקראינה. בנוסף, ביקשו האוקראינים שישראל תאשר להם הלוואה בסך חצי מיליארד דולר. יש לציין כי בקשה דומה הועברה בתקופת הממשלה הקודמת, אך שר החוץ דאז אביגדור ליברמן דחה אותה.

עוד מבחזית החדשות

בקשות נוספות שביקשו האוקראינים כוללות, טיפולים רפואיים למאות חיילים ואזרחים אוקראינים שנפצעו במלחמה, התחייבות מצד הממשלה להמשיך את קידום מערכת ההתראה לאוכלוסייה האזרחית מפני התקפות טילים, שעליה התחילו הצדדים לעבוד בתקופת הממשלה הקודמת. מדובר במערכת דומה לזו שמופעלת על ידי פיקוד העורף בישראל.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. אני מקווה שלא יעזרו לאוקראינה שלא מפסיקה לדרוש דברים
    חוצפנים
    מעניין שישראל נלחמת שנים במחבלים ולא דורשת מהם עזרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים