ח"כ אייכלר חבר וועדת הפנים של הכנסת ביקש מחברי הוועדה למצוא פתרון משפטי, רק עבור לא יהודים ועל ידי מי שהם אינם יהודים. זאת בעקבות הצעת חוק של יו"ר הוועדה ח"כ וואליד טאהא מרע"מ להפעיל את המכון הפתולוגי בשבתות.
ח"כ אייכלר אמר: "ברור וידוע שבכל חוקי מדינת ישראל, כמו למשל ימי מנוחה, לכל אדם יש את זמן המנוחה שלו, אם הוא מוסלמי או נוצרי יום המנוחה שלו הוא ביום הקבוע לו מבחינה דתית. אף יהודי לא יכול לדרוש יום מנוחה נוצרי, ביום ראשון.
"עניין המכון הפתולוגי הוא לא עניין רפואי של פיקוח נפש אלא עניין משפטי. לא באים לרפא את המת אלא לברר עניין משפטי. אני מכיר לצערי את התחושה הקשה של משפחה שממתינה לברר על יקירה. בשנה שעברה בימים אלו חזרנו מבית הקברות באשדוד בהדלקת נרות לאחר קבורתו של גיסי היקר שנהרג באסון מירון. אני זוכר את הרגשות של הממתינים לתוצאות מאבו כביר.
"במשך שנים רבות היה מאבק ארוך על ניתוחי מתים, עד שנחקק חוק שאסור לנתח אדם ללא חתימתו. פעמים רבות הגיעו להסכמה על בירור משפטי בלי לנתח. כשיש רצון טוב אפשר הסדרים בלי להיכנס למלחמות. אין שום בעיה שאם ערבי נוצרי או דרוזי ירצה לקבור את מתו בשבת, שיהיה תורן משפטי שיוכל לתפקד בשבת על ידי שאינם יהודים. אפשר להקים מכון משפטי בבי"ח נוצרי בנצרת.
"הבעיה היא כאלו יהודים שירצו דווקא לפעול בשבת, ואז יקום מפעל ממשלתי העובד בשבת. כמו סיפור החמץ בבתי החולים. האם למישהו יש בעיה שמוסלמי מאושפז או עובד יאכל חמץ בצנעה בבית חולים? בוודאי שלא. כל הבעיה היא שבאו יהודים שרצו לעשות דווקא. צריכים למצוא פתרון, ככל שהיא תהיה בשבת זה היא תהיה רק למי שאינם יהודים. אסור שמדינת ישראל שקמה כמדינה יהודית תפעל עבור יהודים בשבת לצרכים שאינם פיקוח נפש".
ח"כ אייכלר הביע חשש מפני דברי המשפטנים שבשם השוויון ידרשו יהודים לחלל שבת ולקבור בשבת. "על זה אנו מוחים ונמשיך להילחם נגד כל פרצה הקוראת לחילולי שבת".