"ויקחו לי תרומה" פי' הרה"ק רבי אורי הכהן מסאבור זי"ע (יומ"ד ב' דר"ח אדר תר"ע), יש לומר הטעם למה נקראת הפרשה הזאת בשם "תרומה", בזה הדרך, דידוע דכל שמות הסדרות המה רזין עילאין כנראה מהרבה פרשיות אלו, נח, לך, תולדות, וכן כולם, ולא נקראו וידבר, ויאמר, ובזה נוכל לומר, כי פרשה זו איז טאקא [היא באמת] תרומה והפרשה מכל פרשיות שבתורה, כי כל התורה הוא רק צרופין ורמזי שמותיו של הקב"ה (עי' פתיחת הרמב"ן ז"ל עה"ת), [וכמאמר הזוהר בכ"מ אורייתא וישראל וקודשא בריך הוא חד הוא], והתורה לא תהא מוחלפת, גם היא נצחיות וישנה בכל עת וזמן, וכיון שיש בה פרשיות אלו: יבמות, נחלות, חטאות, ואשמות, וכיו"ב, ולעתיד שיבולע המות לנצח במהרה בימינו אמן, וישבות גם היצר הרע מקרבינו ולא יצטרכו עוד הפרשיות הללו ודיניהם, א"כ תורה מה תהא עליה? אלא ע"כ שיעשה ממנה צרופים אחרים.
והנה בכל הפרשיות שבתורה יש בהם הזכרת מיתה או עון או קרבן וכיו"ב, לכן ישתנו כולם לצרופים אחרים, משא"כ פרשת תרומה, שלא נאמר בה דבר אחד מדברים הללו, אם כן לעתיד לא ישתנה ממנה אף אות אחד, רק תשאר כל הפרשה כצורתה וכתבניתה, וע"י כך היא נקראת בשם הזה, כי היא תרומה והפרשה מכל הסדרות שבתורה, וזאת אפשר לרמז ג"כ בדברי רש"י ז"ל באמרו "לי לשמי" פי' כי כל הסדרה הזאת כצורתה רק לשמי.