שיתוף
תגובות
חדשות » לילה מתוח בחווארה: צה"ל עצר 6 חשודים בהתפרעויות
הלילה חסמו כוחות צה"ל צירים מרכזיים ופעלו לשמירת הסדר בכפר | דובר מחלקת המדינה גינה את האלימות בשני הצדדים | הלווית הנרצחים תתקיים היום בהר הרצל
המהומות בחווארה | צילום: רשתות חברתיות

הבוקר (שני) דיווחו כלי התקשורת הפלסטיניים כי לילה מתוח עבר על הכפר חווארה, וכי במהלך הלילה נסגרו צירים מרכזיים באזור הכפר והתקיימה פעילות מבצעית לשמירת הסדר, שבמסגרתה נעצרו שישה חשודים.

בשעה זו נשמר שקט יחסי באזור. בצה"ל הוחלט לאחר הערכת מצב, לתגבר את אוגדת יהודה ושומרון בגדוד נוסף, שלישי במספר. הגדוד יהיה מסיירת גבעתי ויתייצב הבוקר באוגדה.

עוד מבחזית החדשות

בתוך כך, משפחתם של שני האחים הלל ויגל יניב, שנרצחו אתמול בפיגוע הירי שהצית את ההתפרעויות במקום, הודיעה כי הלווייתם תתקיים היום בשעה 14:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים.

גם ברחבי העולם הגיבו לפיגוע הנורא והנקמה שבאה בעקבותיו. דובר מחלקת המדינה האמריקאי, נד פרייס, צייץ "אנו מגנים את האלימות היום בגדה המערבית, לרבות מתקפת הטרור שהרגה שני ישראלים ומתנחלים, שגרמה להרג פלסטיני אחד, לפציעות של למעלה מ-100 אחרים ולהרס רכוש רב".

עוד הוסיף כי "התפתחויות אלה מדגישות את ההכרח להפחית מיד את המתחים במילים ובמעשים. ארצות הברית תמשיך לעבוד עם ישראלים ופלסטינים ושותפינו האזוריים להחזרת השקט".

בחווארה התקיימו צעדות לגינוי פעולות תג המחיר. הצעדות כללו עשרות משתתפים והתקיימו במוקדים שונים, בהם: מחנה הפליטים ג'בליא שבצפון רצועת עזה, מחנה הפליטים נהר אל-בארד שנמצא במחוז צפון לבנון ובעיירה אבו דיס הממוקמת במזרח ירושלים. בצד הפלסטיני מדווחים הבוקר על מאות נפגעים, חלקם מאלימות וחלקם מגז מדמיע.

יש לציין כי בחמאס לא המתינו שההמונים ייצאו לרחובות באופן ספונטני, אלא שלחו הודעות יזומות דרך הרשתות החברתיות, שקראו לכולם לצאת ולהתפרע. "הבעירו את נקודות החיכוך עם הצבא ואת אזורי ההתנחלויות הלילה בשעה 23:00", כתבו "שהלילה הזה יהיה גיהינום עבור המתנחלים".

גורם מדיני בכיר הביע חשש מהמשך ההסלמה ואמר: ״אנחנו ברצף אירועים קשה. מתבצעות כל הפעולות להרגיע את המצב בכל האמצעים. ראש הממשלה הנחה לתגבר ככל שניתן את הכוחות בשטח ולהגן על כל תושבי יהודה ושומרון, יהודים וערבים. האירוע הזה עלול להביא להסלמה קשה ולהפוך לאינתיפאדה, ונמצא את עצמנו בצונאמי של טרור. השעות הקרובות הן קריטיות".

עוד מבחזית החדשות

הפלסטינים טוענים כי יהודים השליכו אבנים לעבר רכב כיבוי אש פלסטיני וגם לעבר אמבולנסים. הסהר האדום הפלסטיני דיווח על כ-390 פצועים פלסטינים בעימותים באזור שכם. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על הרוג, לצד שני פצועים בינוני כתוצאה מירי לעברם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא למפגינים שלא לקחת את החוק לידיים. לדבריו "צה"ל וכוחות הביטחון כרגע נמצאים במרדף אחר הרוצח. אנחנו נמצא אותו, אנחנו נלכוד אותו ואנחנו נבוא אתו חשבון", אמר נתניהו. "אני מבקש גם כשהדם חם והרוחות לוהטות, לא לקחת את החוק לידיים. אני מבקש לתת לצה"ל ולכוחות הביטחון לעשות את עבודתם. אני מזכיר לכם שבשבועות האחרונים הם חיסלו עשרות מחבלים ומנעו עשרות פיגועים. תנו לצה"ל להשלים את המרדף, אל תיקחו את החוק לידיים, וביחד ננצח את הטרור".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים