שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » לופטהנזה: תקלה טכנית גרמה לעיכוב וביטול אלפי טיסות בעולם ובישראל
כשל טכני בחברת התעופה לופטהנזה הובילה למשבר תעופה ברחבי העולם כולל בחברות התעופה בקבוצה | התקלה נובעת מפגיעה בכבלים תת קרקעיים בעבודות הרכבת בפרנקפורט
מטוס לופטהנזה | צילום: ויקיפדיה

כשל טכני בחברת התעופה לופטהנזה גרמה לפקקי טיסות ולמשבר תעופה ברחבי העולם. הבעיות הטכניות גרמו לשיתוק התנועה האווירית, ולביטול או עיכוב אלפי טיסות ברחבי העולם כולל בישראל. 

על פי דיווחים, קיים כשל במערכות המחשוב של החברה. דובר חברת התעופה אמר כי ה"כאוס העולמי" נובע מבעיה במערכות ה-IT, שמשפיע על היכולת לביצוע צ'ק אין ועלייה למטוס. האירוע משפיע גם על חברות תעופה אחרות, מכיוון ששדה התעופה בפרנקפורט סגור לחלוטין לנחיתות. לפי נתוני אתר FlightRadar24.com, כ-69 אחוז מכלל ההמראות מנמל התעופה בפרנקפורט מתעכבות ב-24 דקות בממוצע כרגע, אך הזמן צפוי להתארך וחלק מהטיסות אף יתבטלו.

עוד מבחזית החדשות

חברת לופטהנזה אישרה לבילד הגרמני כי הכאוס נגרם כתוצאה מכשל IT. ההיקף המדויק עדיין נבדק, משום שכל חברות התעופה בקבוצת לופטהנזה מושפעות מבעיה זו. החברות הנוספות הן Eurowings, Brussels Airlines, Austrian Airlines ו-Swiss International. הכשל הוביל לכך שלא רק שאין אפשרוות לבצע צ'ק אין ולהנפיק כרטיסי עלייה למטוס, אלא גם אין אפשרות לטעון ולפרוק מזוודות. בפרנקפורט מדובר בבעיה של כ-1,000 טיסות שמשפיעות על כ-130,000 נוסעים.

חברת התעופה הגרמנית שפועלת גם מישראל, הודיעה על ביטול הטיסות מנתב"ג, כאשר טיסות נוספות צפויות להתעכב או להתבטל. בין היתר, ידוע כי טיסת לפוטהנזה LH 687 לפרנקפורט וכן טיסת LH 681 למינכן מבוטלות. כמו כן, טיסת LH 685 מפרנקפורט וכן טיסת LH 680 ממינכן, שהיו אמורות לנחות בארץ, מבוטלות. 

לאחר חקירה של צוות מיוחד, נמצא כי התקלה נוצרה כבר אתמול (שלישי) אחר הצהריים בעת עבודה בתחנת הרכבת פרנקפורט-אשרהיים. על פי דיווח של חברת התקשורת הגרמנית Telekom, מקדחת בטון קטעה שני גדילי כבלים של סיבים אופטיים, שהיו בעומק של חמישה מטרים לאורך תוואי הרכבת במהלך בניית קו חדש בפרנקפורט דמיין.

עוד מבחזית החדשות

חברת telekom צייצה ביום שלישי בשעה 21:06 בערב, כי: "גם בעומק של 5 מ', הסיבים האופטיים שלנו אינם בטוחים ממקדחי בטון. הטכנאים שלנו כבר נמצאים במקום. עקב הנזק המשמעותי והמצב באתר הבנייה, יהיה קשה מאוד לתקן אותם".

בשעה 7:35 הבוקר, שוב הודיעה החברה כי: "הצוותים באתר עבדו כל הלילה ועדיין נותנים הכול. הכבלים החדשים הוכנו ועבודות החיבור עומדות להתחיל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים