"אם תבקשנה ככסף וכמטמונים תחפשנה, אז תבין יראת ה'" (משלי ב, ד): רמזו בספרים הק' על ימי ספירת העומר שאז מ"ט מונים, ואז הזמן מסוגל לסיפא דקרא "אז תבין יראת ה'".
אמר ה"פני מנחם" מגור זיע"א בשם אחיו ה"לב שמחה" זיע"א, שבוודאי חכמי ישראל קבעו מתי יחול הזמנים המקודשים וכמו"כ איזה פרשיות בתורה יחולו בזמן ההוא, והכל במכוון דייקא.
ועל שבע שבועות אלו אי' במדרש (שה"ש רבה (וילנא) פרשה ב) תני רשב"י בשעה שיצאו ישראל ממצרים… אמר להם הקדוש ברוך הוא עדיין לא בא זיותן של בני משעבוד טיט ולבנים, אלא יתעדנו בני עד ג' חדשים בבאר ומן ושלו ואח"כ אתן להם התורה ואימתי בחדש השלישי. והשתא דאתינא לפרשת אחרי קדושים, בוודאי הם חלק בלתי נפרד מעבודת ימי הספירה, ופרשיות אלו הן חטיבה אחת, שכל ענינם לזכות ל'יתעדנו בני', להיות קרוב ודבק לרצון אבינו שבשמים.