שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "סוכל פיגוע בטווח הזמן המיידי": 6 מחבלים חוסלו בג'נין
המבצע בג'נין הבוקר החל בשל מודיעין מדויק. דובר צה"ל: "סוכל פיגוע שתוכנן לטווח הזמן המיידי" | חמאס והג'יהאד האיסלמי בכינוס חירום

כוחות צה"ל, ימ"מ ושב"כ נכנסו היום בשעות הבוקר (חמישי) למחנה הפליטים בג'נין ובמקום התפתחו חילופי אש כבדים עם עשרות חמושים. על פי דיווחים פלסטינים, לפחות 6 חמושים נהרגו ולפחות 16 נפצעו. ההחלטה להניס כוחות למחנה לאור יום התקבלה בעקבות מידע מודיעני מדויק, ועל פיו חוליית טרור מתכוונת להוציא לפועל פיגוע בטווח הזמן המיידי.

חמאס והג'יהאד האיסלאמי הודיעו שיקיימו "ישיבת חירום" בעזה. מושל ג'נין, אכרם רג'וב: "הפשיטה בג'נין היא הגדולה והרחבה ביותר, המצב קשה ומסוכן. אנחנו קוראים לקהילה הבין-לאומית להתערב כדי להגן על האזרחים ולאפשר לצוות הרפואי לעשות את עבודתו".

כוחות הביטחון הצליחו לעצור את רוב המחבלים שהיו מעורבים בתכנון הפיגוע. במהלך הפעילות נפתחה לעברם אש מכמה מקורות במקביל. הלוחמים השיבו לעברי מקורות הירי וממנו נפגעו חמושים פלסטינים. הפלסטינים דיווחו על הפלת רחפן של צה"ל, בתעודים שונים אכן נראה כלי טיס זעיר נופל, אך לפי שעה לא ברור האם מדובר ברחפן צבאי.

הפלסטינים דיווחו כי אחד ההרוגים הוא סלאחאת עז א-דין, תושב מחנה הפליטים, שנחשב לאחד החמושים הבכירים בחטיבת ג'נין. ההרוג השני הוא סאיב עיסאם מחמוד זריקי, בן 24. בנוסף, יטענו הפלסטינים, כי מבצע המעצרים היה קשה וכלל ירי שממנו נפגעו מספר בני אדם.

עוד מבחזית החדשות

לפני שבוע, במהלך פעילות במחנה הפליטים ג'נין, נהרגו שני מחבלים במהלך חילופי אש עם כוח צה"ל מסיירת חרוב ומיחידת מגלן. גם אז התפתחו חילופי האש במהלך מבצע למעצר מבוקשים. לוחם צה"ל נפצע קל ממטען חבלה שהושלך לעבר הכוחות.

המבצע אז נחשב ליוצא דופן מכיוון שנעשה בצורה גלויה לאור יום. רוב המבצעים במחנה הפליטים מבוססות על מסתערבים. במהלך המבצע נעצרו שני פעילי טרור, בניו של חאלד אבו זינה, בכיר בג'יהאד האיסלאמי בג'נין. במהלך הפעילות נתפסו גם אמצעי לחימה רבים. הפלסטינים דיווחו אז כי צה"ל נכנס למחנה הפליטים בכוח צבאי גדול, שכלל עשרות כלי רכב צבאיים, באחת הפעולות המשמעותיות במחנה הפליטים בתקופה האחרונה. על פי דיווחים, אחד משני ההרוגים היה מבוקש בשם אדהם ג'בארין, מראשי הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים