שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "יש ימין שהוא ימין ויש ימין שהוא שמאל": בליכוד תוקפים את מתווה רוטמן
חברי סיעת הליכוד תקפו בחריפות את הודעת ראשי הקואליציה ועל פיה הם מקבלים את המתווה המרוכך של יו"ר ועדת החוקה | טלי גוטליב: "הצבעתם ימין וקיבלתם שמאל"
יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט ח"כ שמחה רוטמן | צילום: ערוץ הכנסת

ראשי הקואליציה הודיעו הלילה (ראשון) על קבלת המתווה המרוכך שהציג יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן, אך לא כולם בליכוד הסכימו עם המהלך. "אין חדש תחת השמש. הצבעתם ימין, ניצחתם ימין וקיבלתם שמאל", תקפה חברת הכנסת טלי גוטליב.

במתווה החדש התיקון ביחס להרכב הוועדה לבחירת שופטים יתבצע על בסיס ההרכב שהוצג אתמול בוועדת חוקה. שלושה שופטי עליון (נשיא בית המשפט ושניים נוספים), שלושה שרים (כולל שר המשפטים), שלושה חברי כנסת מהקואליציה (כולל יו"ר ועדת חוקה) ושני חברי אופוזיציה מסיעות שונות.

עוד מבחזית החדשות

בנוסף, נקבע מתווה כי יבוטל הווטו האוטומטי של השופטים בוועדה לבחירת שופטים, החלטה שלטענת ראשי הקואליציה, תאפשר איזון וגיוון בהרכב בית המשפט העליון. כמו כן, נציגי לשכת עורכי הדין יכללו בוועדה. על שאר סעיפי החקיקה של הרפורמה המשפטית נאמר כי הם יובאו לאישור עם תחילת מושב הקיץ של הכנסת, בתום הפגרה.

ראשי מפלגות הקואליציה קראו לאופוזיציה "לנצל את תקופת הפגרה שנמשכת כחודש, שבה לא ניתן לקיים את הליכי החקיקה בכנסת, על מנת לקיים הידברות אמיתית לצורך הגעה להבנות ביחס לסעיפי החקיקה שיובאו לאישור לאחר הפגרה".

רוטמן אמר בדיון בוועדה: "אני חושב שהדבר הנכון הוא להיענות לביקורת. המסורת היום בוועדה לבחירת שופטים שבה חברים שלושה שופטי העליון, אני מציע להשאיר זאת כאשר דנים במינוי שופטים לעליון. כאשר דנים בערכאות נמוכות הרכב השופטים יהיה שלושה נשיאים: נשיא העליון, נשיא מחוזי ונשיא שלום, כך הרכב השופטים מאבד את הוטו. למעשה אני מציע שיהיו שתי ועדות הזהות בהרכבן למעט חלקם של השופטים: במינויים לעליון יהיו חברים שלושה שופטי עליון ובמינויים למחוזי והשלום יהיו שלושה נשיאים כמפורט מעלה".

שינוי נוסף שהציע: "השימוע למועמדים לשפיטה בעליון הוא חיובי, חשוב מאוד ורצוי. הגיע הזמן שהמועמדים יחשפו עמדתם לציבור והציבור יכיר אותם. תומך שיהיה שימוע בפורום של חברי הוועדה לבחירת שופטים. אני תומך בהוצאת לשכת עורכי הדין מהליך מינוי השופטים. ראשי לשכת עורכי הדין איבדו את הלגיטימיות שלהם".

עוד אמר רוטמן: "אני מקבל את החששות בדבר השתלטות פוליטית על מינוי השופטים אך המציאות הנוכחית של וטו לשופטים הביאה אותנו למציאות גרועה בהרבה. אנחנו נוביל שינוי שיהיה מאוזן".

חברת הכנסת אפרת רייטן (העבודה) תקפה את הודעת ראשי הקואליציה: "השתלטות פוליטית על הועדה לבחירת שופטים על ידי מי שמואשם בפלילים וחבריו אין לה אח ורע בעולם והיא הדיקטטורה והשחיתות מפניה הזהרנו. זה מה שעניין אותם מההתחלה, לשלוט בשופטים. ממשלה מושחתת ודיקטטורית. קוראת לחברי לא ליפול למניפולציות השקופות האלה".

עוד מבחזית החדשות

חבר הכנסת ולדימיר בליאק, ביקר גם הוא את הקואליציה ואמר: "המואשם בשחיתות והעבריינים המורשעים רוצים ראשית להשתלט על הוועדה למינוי שופטים, למנות שופטים פוליטיים ואז צעד אחד צעד למחוק כל סממן של הדמוקרטיה בישראל ולהפוך אותנו למדינה מושחתת ומצורעת בעולם. לא יקרה".

יו"ר מפלגת העבודה מירב מיכאלי הגיבה: "השתלטות על הועדה לבחירת שופטים היא הכנסת צלם להיכל הדמוקרטיה. אסור ליפול בספין הלילי של הליכוד. אין כאן לא "פשרה" ולא "ריכוך". זו הייתה המטרה הראשונית מתחילת הדרך. האבן הראשונה בחומת הדמוקרטיה שהם מנסים להפיל. אסור לעצור את המחאה. אסור לאפשר את ההשתלטות העוינת הזו"..

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. אלללללקקקק מיכאלי צלם בהיכל…..מאיפה היא מכירה את המושג הזה??????

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים