שיתוף
תגובות
חדשות » ירי לעבר הרי ירושלים: אזעקות בבית שמש ובביתר עילית
אחרי כ-13 שעות של שקט, טווח הירי התרחב לאזורים שעד עכשיו לא נשמעו בהם אזעקות | מערכת קלע דוד ירטה רקטה אחת וכיפת ברזל אחת נוספת
פגיעה בבית | צילום: לפי סעיף 27א'

הג'יהאד האיסלמי חידש היום בצהריים (שישי) את ירי הרקטות מעזה לכיוון ישראל אחרי 13 שעות של שקט – ושיגר מטחים כבדים ליישובי המועצה האזורית אשכול והמועצה האזורית חוף אשקלון, ובהמשך אף הרחיב את הירי. לראשונה מתחילת מבצע "מגן וחץ" נשמעו אזעקות ביישובים הסמוכים לירושלים, בין היתר בבית שמש, ביתר עילית ואלון שבות.

שתי רקטות שוגרו לכיוון ירושלים, אחת מהן יורטה על-ידי מערכת קלע דוד והשנייה על ידי מערכת כיפת ברזל. רקטה אחת נפלה בחממה ביישוב במועצה האזורית אשכול. בכל המקרים לא דווח על נפגעים או על נזק. בעקבות חידוש הירי תקף צה"ל עמדות צבאיות של הג'יהאד האיסלמי ברפיח ופגע בדרום הרצועה בשני פעילים שהתארגנו לשיגור רקטות.

עוד מבחזית החדשות

לפי גורם מדיני בירושלים, לאחר הערכת המצב של ראש הממשלה נתניהו עם בכירי מערכת הביטחון, הוחלט שלא לקיים משא ומתן כרגע להפסקת אש והודעה על כך נמסרה מישראל למצרים. לדבריו, "תהיה תקיפה משמעותית. זה לא קשור לירי לירושלים, זה הוחלט עוד לפני בגלל הירי לעוטף".

בישראל מנסים ללחוץ על ארגון הטרור שלא כדאי לו להמשיך בלחימה יממה נוספת, כי המחיר שייגבה ממנו יהיה הרבה יותר גבוה. במקביל, הג'יהאד האיסלמי ירד בשלב זה מהדרישה להחזרת גופתו של חאדר עדנאן שמת בכלא הישראלי אחרי ששבת רעב.

מתחילת המבצע נפגעו 215 מטרות ברצועה, יורטו 260 רקטות, זוהו 163 שיגורים כושלים (כאחד מכל חמישה), ובסך הכול עד אתמול ב-22:00 שוגרו 866 רקטות לעבר ישראל. בצה"ל אומרים שאחת הסיבות להפוגות הארוכות בין המטחים היא סיכול חוליות הירי על ידי הצבא ותקיפת המשגרים המוטמנים.

גורם מצרי אמר לאתר ה-BBC בערבית כי המגעים להפסקת האש "נתקלו במכשול". באל ג'זירה ציטטו הבוקר גורם בג'יהאד האיסלמי שאמר כי "השעות הקרובות קריטיות בכל הנוגע להגעה להסכם שישמור על זכויות ודם הפלסטינים".

גורם מדיני בישראל הסביר הבוקר כי אותו "מכשול", הוא הסירוב הישראלי להתחייב להפסקת הסיכולים הממוקדים. "בשורה התחתונה, הם רוצים להגיע למצב שאין סיכולים בין הסבבים", אמר הגורם. "עובדתית, יותר מעשור לא היו סיכולים ממוקדים ללא ירי צמוד של הג'יהאד. יכול להיות שזה יסתיים בהבנות בעל פה כמו שהיה בעבר". לדברי הגורם, "המסר הישראלי לג'יהאד האיסלמי הוא שכל רגע שעובר הם עלולים לאבד עוד נכסים, ולכן כדאי שיסכימו להפסקת אש בהקדם".

מוחמד אל-הינדי, ראש הלשכה המדינית של הג'יהאד האיסלמי ונציג הארגון בשיחות להפסקת אש במצרים, נפגש אתמול עם ראש שירותי הביון המצרי עבאס כמאל בקהיר. בשיחה עם ערוץ הטלוויזיה אל-ערבי שמושבו בקטאר אמר אל-הינדי כי "השיחות נמשכות, ואנחנו מקווים להגיע להסכם מכבד שמשקף את האינטרסים של העם הפלסטיני".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים