שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "ירדו מהפסים": ארגוני המחאה קוראים לאנשיהם לצאת לרחובות
אחרי אישור החוק אלפים מפגינים ברחבי הארץ | מנהיגי המחאה לאחר אישור החוק: "רק התחלנו" | המפכ"ל שבתאי: נערכים למניעת תרחיש של פריצה לכנסת
פרשים מול מפגינים | צילום: רשתות לפי סעיף 27א'

לאחר אישור החוק לביטול עילת הסבירות במליאת הכנסת, יצאו אלפים למחות ברחבי הארץ. גם בשעה זו, מתקיימות הפגנות וחסימות כבישים בתל אביב ובירושלים, והמפגינים מתעמתים עם כוחות משטרה שמתאמצים לפנותם.

לקראת ההצבעה פרצו המפגינים גדרות של אתר בנייה סמוך לכנסת, והגיעו עד הגדר האחרונה שחוסמת את הכניסה לכביש שמקיף את הכנסת. עימותים קשים פרצו בינם ובין השוטרים, שפינו אותם בכוח. אחד המפגינים התעלף, ככל הנראה בגלל הדוחק, ופראמדיקים טיפלו בו.

עוד מבחזית החדשות

אחרי אישור החוק החלו מארגני המחאה לקרוא לאזרחים לצאת להפגין. "הממשלה נכשלה. צאו לרחובות", אמרה מורן זר קצנשטיין, מייסדת בונות אלטרנטיבה. "ממשלת ישראל תקעה את המסמר האחרון בארון הקבורה של הדמוקרטיה הישראלית ושל זכויות נשים, כשהצביעה בעד ביטול עילת הסבירות שהגנה על זכויות נשים לאורך ההיסטוריה. הופקרנו. לא נותר לנו אלא להגן על עצמנו מעכשיו, על הזכויות שלנו ועל הדמוקרטיה".

זמן קצר לאחר אישור החוק, פעילי מחאת הסטודנטים החלו לחסום את כביש בגין דרום בירושלים. "הממשלה הוכיחה שמובילים אותה פירומנים קיצוניים שלא מוכנים לשום דבר זולת החרבת הישראליות", נכתב בהודעת הארגון. כוחות משטרה הגיעו עם מכת"זית בניסיון לפזר את המפגינים בכביש. עימותים פרצו במקום בין המפגינים לבין כוחות המשטרה. גם בקפלן חסמו מפגינים את הכביש.

בשעה 17:00 יצאה צעדה מגן סאקר בירושלים בהשתתפות אנשי ביטחון ובכירי המשק לכיוון הכנסת, שם תיערך הפגנה שתחל בשעה 18:00. בין המשתתפים בצעדה, ראש השב"כ לשעבר נדב ארגמן, בוגי יעלון, הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, תמיר פרדו, דן הראל, יום טוב סמיה, יאיר גולן, דני יתום, משה לדור. הראל ויזל, אורי לוין , חי גאליס, גיל אגמון, ישי דוידי ונדב צפריר.

מובילי המחאה פרסמו הודעה ובה נאמר כי מדינת ישראל "עוברת לתקופה השחורה מהקמתה". על פי הודעתם "ממשלת חורבן הבית הכריזה מלחמה נגד אזרחיה, נגד הדמוקרטיה ונגד מגילת העצמאות. נמשיך במאבק עיקש שרק ילך ויחריף ובסופו ישראל תשוב להיות דמוקרטיה. כל ישראלי שיצא להילחם על הבית הוא גיבור. אתם מצילי הבית, נושאי לפיד המדינה היהודית והדמוקרטית".

עוד מבחזית החדשות

עוד כתבו בהודעתם כי "בזכות התנועה הדמוקרטית חסרת התקדים ישראל תישאר דמוקרטיה, מדינת ישראל שייכת לעם ישראל ולא למשטר מלוכני. כעת נדרש מכולנו להגביר הילוך, להאבק כמו שלא נאבקנו עד כה. להגן על שומרי הסף ועל שלטון החוק – בגופנו". את ההודעה חתמו בכך ש"מדינת ישראל תהא מושתתה על ערכי השוויון והחופש, אנו נדאג לכך. אל תתבלבלו – רק התחלנו".

ממחאת ההייטק נמסר: "יום שחור לדמוקרטיה הישראלית. ממשלת ישראל במו ידיה ובמודע החליטה לחרב את הכלכלה, ההייטק והביטחון של מדינת ישראל. היום הזה יכנס לספרי ההיסטוריה כיום שבו בחרה חבורה קיצונית להפוך את ישראל ממדינה של שגשוג וחדשנות למדינה חשוכה עם כלכלה מקרטעת".

גם מובילי ארגון "החלוקים הלבנים" של מחאת הרופאים הגיבו לאישור החוק: "בשעה זו נפל הפור בישראל והקואליציה ביטלה את הסבירות ואת שלטון החוק והפרה את החוזה הישראלי. לא נוכל לטפל כראוי בחולים תחת שלטון חסר גבולות וחסר סבירות. אנחנו מצפים מההסתדרות הרפואית לממש את דרישת רוב הרופאים בישראל להכריז על שביתה שתיכנס לתוקף מיידית וללא הגבלת זמן".

השוטרים הגיעו עם מכת"זית לפנות את המוחים מחוץ לכנסת, וכרזו להם: "קוראים לכל מי שנמצא מאחורי הגדרות – לעזוב את המקום". הבוקר חסמו המפגינים את דרכי הגישה למשכן. חברי הכנסת נכנסו למקום בליווי ניידות משטרה דרך כניסת החירום. המפכ"ל קובי שבתאי אמר שבמשטרה נערכים למניעת תרחיש של פריצת מפגינים לכנסת.

הצטרפו ועקבו אחר

2 Responses

  1. מדובר באנרכיסטים אלימים שתיכננו את זה ביחד עם אהוד ברק כבר מ2020 ליפני 3 שנים אין קשר לרפורמה ביכלל

  2. במקום החלוקים הלבנים הייתי מעדיף התכריכים הלבנים מוכנים להרוג חולים אם אלה הם הרופאים ששיכים לארגון הזה שאין להם ערך לחיי אדם אלא הכל רק ממניע של כבוד עדיף שישבתו כל חייהם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים