שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יו"ר לשכת עורכי הדין: קורא לשופטים שלא לשתף פעולה עם הממשלה הבאה
מאבדים שליטה
אבי חימי הזהיר בראיון כי "רוצים להפוך אותנו להונגריה" | תוכניות הממשלה המסתמנת ישנו את המשטר בישראל, חייבים לצאת לרחובות
עו"ד אבי חימי, ראש לשכת עורכי הדין | צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

יו"ר לשכת עורכי הדין, אבי חימי קרא היום (שני) לשופטי בית המשפט שלא לשתף פעולה עם הניסיון להחליף את שיטת הסניוריטי של נשיא בית המשפט העליון. בשיחה עם "הארץ" אמר חימי כי "רוצים להפוך אותנו להונגריה". לדברי חימי המועצה הארצית של הלשכה "תקבל החלטות איך לפעול כדי למנוע פגיעה במערכת המשפט"

חימי הגדיר את יוזמות החקיקה כ"שינוי שיטת המשטר בישראל" וטען שהדרך להיאבק במהלכים המסתמנים היא מחאה ציבורית נרחבת. בנוסף הוא הבהיר כי הלשכה לא תהסס לנקוט צעדים משפטיים נגדם.

עוד מבחזית החדשות

לטענתו "רוצים להפוך אותנו עכשיו להונגריה, על כל המשתמע מזה, הציבור חייב להבין שהמהלכים המתוכננים יפגעו באזרח הקטן בעפולה, בירוחם, בקרית שמונה ובכל מקום". ו, "המשמעות היא שתהיה ממשלה שאין עליה ריסון, בקרה, ושתעשה ככל העולה על רוחה".

ביחס לטענה שבית המשפט העליון "מפריע לממשלה למשול" ועל כן יש צורך בפסקת התגברות, אמר יו"ר הלשכה כי זו "אגדה אורבנית חסרת כל בסיס הגיוני" וכי "כל ממשלה ושר שעבדו ורצו לקדם דברים, קידמו אותם. הם רק צריכים לעשות זאת בהתאם לחוק". עוד הוסיף כי "השיטה המשפטית שלנו מעגנת ערכים אוניברסליים שהם התשתית לחיים המשותפים שלנו. אם אין שוויון, אין מוסר ואין צדק, ויש חקיקה שפוגעת במיעוט כזה או אחר  זו לא דמוקרטיה".

לדעת יו"ר הלשכה "עם כל הכבוד ל-64 המנדטים שלהם, לממשלה המסתמנת אין את הזכות לשנות את שיטת המשטר בישראל, וזה מה שהם רוצים והולכים לעשות". לגבי ההיתכנות שבנימין נתניהו ינסה לעצור את משפטו טען חימי כי "זה לא יעלה על הדעת", ו"אסור שהליך פלילי ייעצר בכנסת כשיש לנו בית משפט מקצועי. יש לו טענות? בית המשפט זה המקום לטעון אותן. לא בכנסת ישראל יקבעו מה יהיה גורלו המשפטי".

עוד אמר חימי "אני רואה התאגדות של כל הכוחות,ההסתדרות, ארגונים אזרחיים, לשכת עורכי הדין והציבור בכללותו". הוא הבהיר כי לדעתו הכלי המרכזי למאבק הוא "מאות אלפי אנשים שייצאו לרחובות ויפגינו באופן חוקי ודמוקרטי ולגיטימי. האזרחים צריכים לצאת לרחובות". הוא אף ציין שיכנס את המועצה הארצית של הלשכה ש"תקבל החלטות איך לפעול כדי למנוע פגיעה במערכת המשפט", וטען כי יש ברשותם "קשת של אפשרויות".

עוד מבחזית החדשות

חימי הסביר כי אם הממשלה תרצה לשנות את שיטת הסניוריטי בבית המשפט העליון (שלפיה מתמנה לבית המשפט העליון הנשיא בעל הוותק הרב ביותר), הוא סבור ששופטי העליון לא ישתפו פעולה. "אני מצפה שאף שופט עליון לא יסכים להיות נשיא במקום השופט יצחק עמית (שמיועד להיות הנשיא הבא)".

יו"ר לשכת עורכי הדין הדגיש כי נדרשים תיקונים במערכת, אך "סדרת השינויים שמוצעים עתה יהפכו את המדינה שלנו למדינה שאנחנו לא רוצים לחיות בה". לדעתו "יש צונאמי שאנחנו רואים אותו מתקרב וחייבים לעצור אותו לפני שיהיה מאוחר. הפוליטיקאים חייבים להבין שהם לא יכולים לעשות ככל העולה על רוחם. יש לי תקווה קטנה שראש הממשלה המיועד יעצור את הטירוף הזה".

הצטרפו ועקבו אחר

11 Responses

  1. לא ייתכן שבתירוץ של בחירות דמוקרטיות ישתמשו כדי לפרק את כל מוסדות הדמוקרטיה. כולל המערכת המשפטית. המערכת הצבאית. מערכות החינוך ועוד.

  2. המדינה כבר לא דמוקרטית תהיה.אז מערכת משפט לא משהו,זה אומר שצריך לבטל אותה ושהממשלה מעל הכל???

  3. ככה בדיוק מדבר אדם שממתין לתורו להבחר בשיטת הסניוריטי.
    היום אנחנו במצב שבו לציבור אין אימון בבתי המשפט שלטענת חימי זו התגלמות הדמוקרטיה ושלטון. המשמעות היא שצריך להחליף את השיטה ולהחזיר את אימון הציבור במערכת המשפט.

  4. צריך לעשות חוק נגד אנשים כאלה שקוראים למרד, לא יתכן שרוב האזרחים בישראל מעוניינים בשינוי שמתבצע עכשיו והם מתנגדים כי סה הולך לפגוע בשליטה שלהם

  5. אתם בית משפט של פלשטינים אנחנו מדינה יהודים וגאים להיות יהודים רוצים רק דין תורה ואם לא מצא חן בעיניכם אז לכו למדינות ערביות או נוצריות, זה מה שהעם בחר תוכלו אותה.

  6. הכי מצחיק זה שהם מדברים על פגיעה בדמוקרטיה…..
    רוב המדינה נגד הנבלות של הבגצ
    יושבים שם חבורה שלא נבחרה על ידי הציבור וקובעים לנו מה לעשות וזה לא פגיעה בדמוקרטיה….

  7. הבן אדם שמאלן אין מה להתרגש הוא רוצה במשילת השמאל על ידי הבית משפט ולכן הוא קורא לצאת לרחובות נגד הממשלה הנבחר כל האנשים האלו יגרמו בסופו של דבר למלחמת אחים שכן לא יתכן ששתי מליון איש שבחרו בממשלה הנוכחית ישבו בשקט מול הפיכת הממשל וכדרכם גם יאשימו את נתניהו והימין בחורבן מדינת ישראל הוא מרעיל ממריד משסע ומפלג, כל מה שהם עושים יומם ולילה מטילים על נתניהו

  8. יצא לכם המיץ כבר לכו תחפשו מדינה
    שאתם הייתם בשלטון נגד כל העם זה בסדר
    עכשיו שיש רב לעם והממשלה איתו אתם קובעים שזה לא תקין
    השמאל המסריח והרקוב בכח לא ילך לכם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים