שיתוף
תגובות
חדשות » טסים כחול לבן? צמצום דרמטי במאבטחים בטיסות ישראליות
מה הסיבה?
עד היום אוישה כל טיסה ישראלית לכל יעד בעולם במאבטח | מהיום הנוהל ישתנה | שב"כ בתגובה: "שב"כ נושא באחריות להנחיית אבטחת התעופה הישראלית"
מטוס אל על | צילום: דוברות אל על

החל מחודש אוגוסט, ירד באופן הדרגתי מספר הטיסות הישראליות שיאוישו על ידי מאבטח. כך פורסם היום (ראשון) ב-N12. המגמה נובעת בשל בעיית כוח אדם ומשיקולי ייעול של המערכת, שגורסים כי לא כל טיסה חייבת מאבטח.

עד היום כל טיסה ישראלית בין-לאומית אוישה במאבטח, כחלק ממערך האבטחה הכולל של ישראלים בעולם התעופה. מאחר ותנאי ההעסקה של המאבטחים השתנו ורבים מהם התפטרו, נוצרה בעיה של חוסר בכוח אדם. למרות זאת, במשרד ראש הממשלה טוענים, כי בחלק מאמצעי ההתייעלות, ניתן לשמור על ביטחון הנוסעים גם ללא מאבטח חמוש על כל טיסה.

עוד מבחזית החדשות

יש לציין, כי מדינת ישראל, וישראלים בעולם, הם מטרה מועדפת על ארגוני טרור. במשרד ראש הממשלה קיימת מחלוקת בנושא האבטחה, כאשר חלק טוענים שמדובר בסכנה של ממש לעומת אחרים הסבורים כי מהלך הייעול מתבקש ולא ייגרם מכך כל נזק.

בנוסף, קיים גם ההיבט הצרכני. הרבה ישראלים שטסים עם אל על, ארקיע או ישראייר משלמים ביוקר, לא רק בגלל אוכל כשר או דיילים דוברי עברית, אלא גם כי הם יודעים שיש אבטחה על הטיסה.

ג' שעובד בתור מאבטח בטיסות סיפר כי: "השב"כ מנסים להציג אותנו ככאלה שרוצים רק עוד כסף, אבל אנחנו נותנים את הנשמה, עוזבים את הבית שלנו ואת הילדים כדי לשמור על הנוסעים הישראליים. בכל רגע נתון אנחנו מאוימים על החיים שלנו ועל זה מתרעמים ולא מוכנים לשלם לנו יותר?! אנחנו גם בחינם נגן על המדינה שלנו אבל נראה לנו לא הגיוני שמשרד ראש הממשלה בחר להתנגח בנו ולסכן את אזרחי ישראל כדי לחסוך כמה שקלים".

עוד מבחזית החדשות

במכתב ששלחו המאבטחים המוטסים לשרת התחבורה רגב, כתבו: "בימים אלה ממש מיושם תהליך דרקוני של הורדת המאבטחים מטיסות ישראליות. אנו פונים אלייך מתוך דאגה אמיתית לביטחון הנוסעים, הצוותים הישראלים וכל מטוס ומטוס שדגל ישראל מתנוסס עליו בגאון, ושוב גם (ללא כל בושה) תוך בקשה למניעה ופגיעה משמעותית בביטחון התעסוקתי שלנו. נשמח מאוד באם הדבר ייבדק ותינתן דעתך כריבון על מהלכים אלו".

משב"כ נמסר בתגובה: "שב״כ נושא באחריות להנחיית אבטחת התעופה הישראלית. ביצוע אבטחת התעופה כולל פעולות ומענים שונים, גלויים וסמויים. כוח האדם במערך האבטחה הינו חלק מתוך המענה הכולל הניתן לאבטחת התעופה. ככל שעולות סוגיות משמעותיות בתחום אבטחת התעופה זה הן מטופלות בדרגים הבכירים ביותר על מנת לאפשר את הוצאת הטיסות כמתוכנן".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים