שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » חשיפה דרמטית: הסוד האיראני על תעשיית המל"טים
ארגון מחקר שבסיסו בבריטניה, מצא שמל"טים מסוג שאהד-136, שבהם משתמשת רוסיה באוקראינה, מבוססים על טכנולוגיה שנרכשה באופן לא חוקי מהמערב
שרידי מל"ט באוקראינה | צילום: פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה

מחקר חדש שפורסם היום (שישי) חשף כי כלי הטיס הבלתי מאוישים, המשתתפים במלחמה באוקראינה, מופעלים על ידי טכנולוגיה חדשנית שנרכשה באופן לא חוקי מהמערב. במחקר שפורסם ברשת CNN עולה כי ארגון Conflict Armament Research (CAR), שבסיסו בבריטניה, בדק וקבע כי מל"טים מסוג שאהד-136, שבהם משתמשת רוסיה, מבוססים על טכנולוגיה גרמנית, שנקנתה על ידי טהרן באופן לא חוקי לפני כ-20 שנים.

עבור הרוסים, השימוש במל"טים האיראניים הוא קריטי להמשך הלחימה בשדה הקרב באוקראינה. זאת, לאחר שגורמים במערב דיווחו כי מחסני הטילים של צבא רוסיה מתרוקנים, וכי אותם כלי טיס בלתי מאוישים מהווים תחליף זול. מומחים העריכו כי מחירו של מל"ט מסוג שאהד-136 עולה כ-20 אלף דולר, סכום נמוך משמעותית מעלותו של טיל שיוט בודד.

עוד מבחזית החדשות

בין שאר הרכיבים המערביים שנרכשו באופן לא חוקי והועתקו על ידי איראן, נמצאו גם חלקי טילים מתוצרת צ'כיה. דו"ח של האו"ם משנת 2020, חשף כי המנוע בטילי הקודס-1 של איראן, "הועתק" ללא רישיון ממנוע סילון של ה-TJ100 שיוצר על ידי חברה צ'כית בשם PBS, ומומחים טוענים כי המנוע הצ'כי הועתק גם לטילים איראניים נוספים.

מכירת המל"טים האיראנים לרוסיה העמיקה את היחסים בין שתי המדינות. שר האוצר האיראני התראיין בחודש שעבר ל"פייננשל טיימס" ואמר כי "אנחנו מגדירים את היחסים שלנו עם רוסיה כיחסים אסטרטגיים ואנחנו עובדים יחד בהיבטים רבים, במיוחד בפן הכלכלי".

בפברואר האחרון, דיווח הוול סטריט ז'ורנל, כי רוסיה ואיראן מקדמות תוכניות להקמת מפעל חדש לייצור מזל"טים על אדמת רוסיה. לפי הדיווח, מדובר במפעל שיוכל לייצר לפחות 6,000 מל"טים. לטענת הגורמים שצוטטו בכלי התקשורת האמריקאי, משלחת איראנית רמת דרג נחתה ברוסיה בתחילת ינואר כדי לבקר באתר שבו מתוכנן לקום המפעל, וזאת על מנת לסגור את הפרטים האחרונים טרם הוצאת הפרויקט לפועל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים