שיתוף
תגובות
חדשות » "חוק הפרוטקשן" הופעל לראשונה מאז שנחקק
המלחמה בפרוטקשן
ראמי איסמעיל נעצר לפני כשבועיים בעת שניסה לגבות דמי חסות ממנהל של אתר בנייה בגליל | הקבלן שסרב לשלם דיווח למשטרה בזמן אמת והוא נתפס "על חם"
ראמי איסמעיל | צילום: דוברות המשטרה

הצהרת תובע הוגשה היום (רביעי) נגד ראמי איסמעיל, גובה הפרוטקשן המוכר מהגליל, שהטיל אימה על תושבי הצפון במשך 15 שנה. הוא נעצר לפני כשבועיים סמוך לקריית שמונה, לאחר שהגיע לאתר בניה של בית חולים כדי לגבות "דמי חסות", אך הקבלן סירב לשלם והזעיק את המשטרה. איסמעיל נתפס איסמעיל "על חם" בעת ניסיון הגבייה.

הצהרת התובע הוגשה על תלונה אחת בלבד, אך למשטרה ידוע כי ישנם קורבנות רבים נוספים. היא ביקשה מהם להגיע ולהתלונן, אך הם חוששים. על מנת לאתר אנשים נוספים שנפגעו, פרסמה המשטרה באופן חריג את זהותו של החשוד, וכתבה: "כל היודע דבר על מקרים נוספים או שהוא נדרש לשלם דמי שמירה או משלם דמי שמירה לחשוד רמי אסמעיל, מתבקש להתקשר למוקד 100 או להגיש תלונה בכל תחנות המשטרה ברחבי הארץ".

עוד מבחזית החדשות

בכוונת הפרקליטות להגיש נגד איסמעיל כתב אישום חמור בגין עבירות של סחיטה באיומים ושיבוש הליכי משפט, וכן בקשה למעצר עד תום ההליכים וחילוט רכבו, בהתאם לחוק הפרוטקשן החדש. במקביל, הוארך מעצרו שוב בבית משפט השלום בטבריה עד ליום ראשון.

לפני כחודש, ביום האחרון לפני פגרת הקיץ, עברה בקריאה שנייה ושלישית הצעת החוק של חברי הכנסת יצחק קרויזר ואלמוג כהן שנועדה להילחם בתופעת גביית דמי חסות. לפי החוק החדש, יוגדר עונש מאסר מינימלי של שלוש שנים על עבירת פרוטקשן. עוד נקבע כי בית המשפט יוכל לגזור מאסר של עד תשע שנים על אותן עבירות.

בנוסף, החוק מרחיב את ההגדרה המשפטית של עבירת הפרוטקשן, כך שיהיה מספיק להוכיח קבלת כספים עבור שירות שאינו הולם את התמורה לצורך הרשעה. עוד קובע החוק כי ניתן יהיה לקחת כספים מעבריינים שהושגו באמצעות סחיטה ודמי חסות גם ללא הרשעה פלילית, אלא רק באמצעות רף ההוכחה הנמוך של הליך אזרחי.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים