שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "חוק הנבצרות" יעלה להצבעה טרומית ביום ראשון
החוק שהגיש ח"כ אופיר כץ קובעת כי רק אי מסוגלות פיזית או נפשית של ראש ממשלה למלא את תפקידו תהיה עילה לנבצרות | גם "חוק עונש מוות למחבלים" יעלה ביום ראשון
יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

חוק הנבצרות שהוגש על ידי חה"כ אופיר כץ השבוע, ונועד למנוע את האפשרות להכריז על נבצרותו של ראש הממשלה נתניהו, צפוי לעלות כבר ביום ראשון הקרוב לוועדת השרים לענייני חקיקה. בליכוד מתכננים לקדם את החוק בהליך מזורז, כך שכבר ביום ראשון יקבל פטור מחובת הנחה מוועדת שרים לחקיקה וביום רביעי יעלה במליאת הכנסת להצבעה בקריאה טרומית.

מטרת הליך החקיקה המזורז של הצעה זו, היא כדי להעביר מסר לבג"ץ שבפניו עומדת העתירה לבחינת נבצרות ראש הממשלה, שהליכי החקיקה נכנסו להילוך גבוה, ולכן יש לדחות את ההחלטה בעניין עד לסיום החקיקה.

כזכור, העתירה הוגשה על ידי התנועה לאיכות השלטון, בטענה כי ראש הממשלה מפר את הסכם ניגוד העניינים שנחתם איתו בשל קידום הרפורמה המשפטית. בג"ץ הורה לנתניהו וליועצת המשפטית לממשלה להגיש את עמדתם לבית המשפט בתוך חודש ימים מאז הוגשה העתירה, עד 9 במרץ.

בנוסף להצהרות ראשי הקואליציה ושר המשפטים לוין על חוסר חוקיות הדיון בנושא נבצרות ראש הממשלה, הגיש חבר הכנסת אופיר כץ בתחילת השבוע את הצעת חוק הנבצרות. הצעת החוק מבהירה את הדין הקיים ביחס להכרזה על נבצרות ראש הממשלה ומגדירה כי נבצרות ראש ממשלה משמעה אך ורק אי מסוגלות פיזית או נפשית של ראש הממשלה למלא את תפקידו. בנוסף מבהיר החוק כי נבצרות תוכל להיקבע רק על ידי הממשלה והכנסת.

עוד נכתב בחוק כי ההכרזה על נבצרות תיעשה על ידי ראש הממשלה, או הממשלה ברוב של 75%. במקרה נדיר שבו ההכרזה על נבצרות תהיה בניגוד לדעת ראש הממשלה, יו״ר הכנסת יעביר לאישור מליאת הכנסת את ההחלטה, וזאת תוכל לאשר את ההכרזה ברוב של 90 חברי כנסת.

יו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ אמר ביום ראשון עם הגשת הצעת החוק כי "לא ייתכן שבמדינה דמוקרטית תתאפשר פרשנות משפטית שאין לה שום בסיס בחוק כדי לבצע מהלך שווה ערך להפיכה. מהלך כה דרמטי כמו הדחה כפויה של ראש ממשלה מכהן ומתפקד, מוכרח להיות בקביעת נציגי העם בלבד מבלי מעורבות של זרוע לא-נבחרת. אנחנו מבהירים היום את מה שכל אדם הגיוני מבין לבדו ביחס לדין הקיים. העם ונציגיו ממנים את ראש הממשלה, ורק העם ונציגיו הם שיכולים לשנות את בחירתם".

גם מפלגת עוצמה יהודית מתכוונת לקדם ביום ראשון בוועדת השרים לענייני חקיקה, את חוק "עונש מוות למחבלים". את החוק שהגיש בעבר השר איתמר בן גביר, תגיש עתה חברת הכנסת לימור סון הר מלך. לאחר מכן צפוי לעלות החוק לקריאה טרומית כבר ביום רביעי הבא.

נוסח הצעת החוק מבקש לתקן את חוק העונשין ולקבוע כי כל אדם ש"גרם למותו של אזרח ישראלי מתוך מניע של גזענות או עוינות כלפי ציבור ובמטרה לפגוע במדינת ישראל ובתקומת העם היהודי בארצו, דינו מיתה ועונש זה בלבד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים