שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "חג חדש": באוניברסיטה העברית כללו את יום הנכבה ברשימת החגים והמועדים
האוניברסיטה העברית שממומנת מכספי המדינה, הודיעה לסטודנטים כי בנוסף לחג הפסה ויום העצמאות יצוין גם יום הנכבה הפלסטיני
האוניברסיטה העברית בירושלים | צילום: ויקיפדיה

באוניברסיטה העברית בירושלים שלחו אתמול (שני) דואר אלקטרוני לסטודנטים לגבי המצב הפוליטי והחברתי בישראל, ולצידו צירפו רשימה של החגים והמועדים הקרובים. למרבה התדהמה גילו הסטודנטים כי ברשימה של האוניברסיטה, הממומנת מכספי המדינה, מופיע גם יום הנכבה שיצוין ב-15 במאי כיום חג.

ההודעה נשלחה אל הסטודנטים על ידי פרופ' מונא חורי, סגנית נשיא לאסטרטגיה ומגוון, ושרון בן אריה, מנהלת יחידת המגוון. בין היתר נכתב בהודעה כי: "בנוסף לסערה הפוליטית והחברתית, אנו נמצאים בפתחה של תקופה גדושה בחגים ומועדים, שחלקם מייצרים חשש למתח ולהסלמה. ימי חג וימי אבל של שלושת הדתות יתמזגו ויתנגשו במהלך שלושת החודשים הקרובים".

עוד מבחזית החדשות

כאמור, בנוסף למכתב הופיעה גם רשימה של מועדי החגים והמועדים, בהם צוינו בין היתר, פסח, חג הפסחא, יום הזכירון לחללי מערכות ישראל, יום העצמאות ויחד אתו גם יום הנכבה, שנחשב אצל הפלסטינים כיום אסון, שבו הוקמה מדינת ישראל.

יש לציין כי במערכת הביטחון ובצה"ל מדובר ביום רגיש במיוחד מבחינה בטחונית, ולאורך השנים הוא כלל פיגועים, מהומות וקריאות למחוק את מדינת ישראל.

אין זו הפעם הראשונה שמרצים באוניברסיטה העברית בירושלים מעוררים סערה. בחודש שעבר קרא מרצה בכיר באוניברסיטה העברית להחרמת ההתיישבות והממשלה. הפרופ' דוד אנוך, מרצה בפקולטה למשפטים ובמחלקה לפילוסופיה, פרסם מאמר במגזין היהודי האמריקאי "forward", ובו קרא להחרמת ההתיישבות והממשלה.

עוד מבחזית החדשות

במאמרו הוא ביקש מיהדות ארה"ב להפעיל לחץ על פוליטיקאים אמריקנים: "יש להפעיל לחץ על ישראל, כולל להתנות סיוע צבאי בהפסקת הרחבת ההתנחלויות ואלימות המתנחלים".

באוניברסיטה העברית מסרו בתגובה כי: "המכתב מתייחס להיערכות האוניברסיטה לחגים ומועדים לציון שיכולים לייצר מתח והסלמה. מטרתו להציע לקהילת האוניברסיטה את שירותי יחידת המגוון בהפגת חששות ויצירת שיח מכיל ומכבד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים