שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » חברי האופוזיציה מחרימים את דיוני וועדת החוקה
חברי האופוזיציה מחריפים את מחאתם והודיעו כי יחרימו את דיוני וועדות הכנסת בעניין חוק יסוד השפיטה: "שיבוש סדרי הדמוקרטיה"
מתן כהנא | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

חברי האופוזיציה הודיעו כי יחרימו את דיוני וועדות הכנסת שייערכו הבוקר (ראשון) בעניין חוק יסוד השפיטה, שנועדו לקדם את הרפורמה במערכת המשפט של השר יריב לוין, וכינו אותם "מראית עין" ו"דיוני סרק".

חברי הכנסת קארין אלהרר ויואב סגלוביץ (יש עתיד), גלעד קריב (העבודה), יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), מתן כהנא (המחנה הממלכתי), מנסור עבאס (רע"מ) ועופר כסיף (חד"ש-תע"ל) הודיעו כי ייעדרו מהוועדה.

עוד מבחזית החדשות

״אנו חברי ועדת החוקה מסיעות האופוזיציה לא נשתתף בדיוני הסרק הלא דמוקרטיים שנקבעו בוועדה בנושא חוק יסוד השפיטה. זאת משום שהדיונים מתקיימים ללא חומר רקע מקצועי נאות וללא חוות דעת משפטית בניגוד גמור לנוהג ולנוהל בכנסת בכלל ובוועדת החוקה בפרט, ותוך התעלמות בוטה מהייעוץ המשפטי של הכנסת".

עוד אמרו כי: "התנהלותו של יו״ר ועדת חוקה חה״כ רוטמן מבטאת אחד לאחד את הכוונות שלו, של השר לוין, ושל רה"מ נתניהו ביחס למערכת המשפט כולה, שיבוש סדרי הדמוקרטיה והשתקת קולם של היועצים המשפטיים ושל השופטים. ח״כ רוטמן הצהיר במפורש שקידום הצעת חוק יסוד השפיטה מטעם הוועדה נועד לעקוף את הצורך בהצגת חוות דעת של הייעוץ המשפטי לממשלה ביחס להצעה של השר לוין ובפרסום תזכיר החוק להערות הציבור".

ח"כ סגלוביץ' אמר כי "לא נשתתף בתיאטרון בובות בתהליך שבא לפרק ולקעקע את מבנה המשטר בישראל. ברור שמי שמושך בחוטים הוא ראש המערכת הביצועית, ראש ממשלה, שנמצא בהליך משפטי פלילי". ח"כ קריב, לשעבר יו"ר ועדת החוקה אמר כי: "הדרך שבה יו"ר ועדת חוקה רומס את הייעוץ המשפטי של הכנסת רק מעידה על הכוונות שלו, של לוין ושל נתניהו ביחס למערכת המשפט כולה".

ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) אמרה כי "הדיונים מתקיימים ללא חומר רקע מקצועי נאות וללא חוות דעת משפטית, בניגוד גמור לנוהג ולנוהל בכנסת". ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) אמרה: "יועצים משפטיים הם לא תפאורה. ‏לא נשתף פעולה עם ההצגה של רוטמן".

עוד מבחזית החדשות

הוועדה צפויה לדון בחוק לביטול עילת הסבירות. לדברי גורם משפטי בכיר בקואליציה: "המענה של הקואליציה לבג"ץ דרעי נקבע בלו"ז של ועדת החוקה של הכנסת, חקיקת תיקון לחוק יסוד: השפיטה, שיבטל את עילת הסבירות כדי שבג"ץ לא יתערב בהחלטות ממשלה ומינויים, וכן בקידום חקיקת "פיסקת התגברות'".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. האמת היא שלא מעניין אותם דיון אמיתי ונוקב שהענין כאן אינה בית המשפט או הפרקליטות אלא היא ענין של משילות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים