ביום ראשון עלתה הצעת חוק חדשה להגנת הצרכן שהגיעה בעקבות תלונות מרובות בעיקר מצד אוכלוסיות חלשות כלפי חברות נותנות שירות וחברות מסחריות.
על פי הצעת החוק, כל חברה תחויב להקליט את שיחות הטלפון שהיא מקיימת עם לקוח, לשמור אותן במשך כשנתיים ולמסור ללקוח את ההקלטה בהתאם לבקשתו. החוק יחול על שירותי הרפואה הדחופה, חברות תקשורת, חברות משווקות מוצרים בטלפון, גז, מים וחשמל.
את החוק מקדמים השרה לשוויון חברתי, מירב כהן יחד עם שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ בשיתוף הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן.
ההצעה הגיעה בעקבות אלפי תלונות שהתקבלו ברשות להגנת הצרכן .
רוב התלונות העידו על הטעיות בשיווק טלפוני – וחוסר התאמה בין מה שהובטח לצרכן למה שהוא קיבל.
בתזכיר החוק נכתב: "החוק יקדם מסחר הוגן במשק ויש בו כדי להעצים את הצרכן, ולסייע לו לשמור על האינטרסים הכלכליים שלו. כמו כן, צפוי החוק להביא לשיפור השירות הניתן לצרכן בידי העוסק ונציגיו ולאפשר בקרת איכות על השירות".
"העלויות הכרוכות במהלך הן מינוריות ביחס לתועלת שלו, הן לצרכנים והן לנותני השירותים. כיום, רוב החברות מבצעות הקלטות של השיחות עם הצרכנים, אך עושים בהקלטות אלה שימוש רק כאשר המידע המוקלט בשיחות משרת את עניינן".
בשלב זה פורסם תזכיר החוק באתר החקיקה הממשלתית להערות הציבור ומשם אמור לעלות לחקיקה בוועדות הכנסת.