שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ועדת השרים לענייני חקיקה תתכנס לראשונה
הוועדה בראשות שר המשפטים יריב לוין תתכנס לראשונה מאז השבעת הממשלה ותאפשר קידום הצעות חוק פרטיות ובהן "חוק דרעי 2" שיאפשר את חזרתו של דרעי לממשלה
שר המשפטים יריב לוין | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

ועדת השרים לענייני חקיקה תתכנס בתחילת השבוע, לראשונה מאז השבעת הממשלה, ותאפשר קידום הצעות חוק פרטיות של חברי כנסת. מדובר על כינוס ראשון של הוועדה בראשותו של שר המשפטים יריב לוין, ואחת ההצעות שיובאו לאישור הוועדה יהיה "חוק דרעי החדש" שיבטל את הביקורת השיפוטית על מינויי שרים בממשלה ואמור לאפשר את חזרתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי לשולחן הממשלה.. על ההצעה חתומים כל חברי הקואליציה, למעט שרים וסגני-שרים והיא תובא לאישור מליאת הכנסת קריאה טרומיתביום רביעי הבא.

על סדר היום של הוועדה מונחות שורה של הצעות הנוגעות לרפורמה המשפטית שעוררה סערה פוליטית. אחת ההצעות היא של חה"כ שמחה רוטמן לפסקת התגברות או הצעתה של ח"כ לימור סון הר מלך לחייב בחוק צילום של דיוני בתי המשפט. אף אם הצעות אלה יאושרו בוועדה או במליאה, הן יקודמו במקביל ובהתאם לתוכנית הקואליציה לקידום הרפורמה המשפטית.

עוד מבחזית החדשות

הצעת חוק נוספת שעשויה לעורר עניין היא הצעתו של ח"כ יולי אדלשטיין מהליכוד יחד עם חברי כנסת רבים, המבקש לבטל סעיפים מסוימים בחוק ההתנתקות כמו גם לשנות את שמו. הסעיפים אותם מבקשת הצעת החוק למחוק רלוונטיים לאיסורי הכניסה והשהייה שפונו במסגרת ההתנתקות, כמו חומש לדוגמה. גורמים בקואליציה אמרו כי "יש סיכוי טוב לאישור ההצעה הזאת אך היא תעבור שינויים בהמשך". .

גם חברי הכנסת מהאופוזיציה יתחילו לקדם השבוע חקיקה פרטית. ועדת השרים תדון גם בהצעתו של יו"ר סיעת יש עתיד ח"כ בועז טופורובסקי לפיה ראש ממשלה, שר או סגן שר שהורשע בעבירה שיש עמה קלון לא יוכל להתמודד עוד לכנסת או לתפקיד ראש רשות מקומית. סיכויי ההצעה נמוכים מאחר ולאופוזיציה אין סיכוי להשיג רוב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים