שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » התקווה החדשה של אוקראינה: נורות LED חסכוניות בחשמל
צבא רוסיה הורס את תשתיות האנרגיה של אוקראינה כדי לשבור את רוח האזרחים שיושבים בחושך ללא חימום בחורף הקפוא | האחוד האירופי שלח 35 מיליון נורות חסכוניות בחשמל
בתים הרוסים ללא חשמל וחימום | צילום: Drop of Light, שאטרסטוק

אוקראינה החלה בשבוע שעבר להחליף מיליוני נורות רגילות ברחבי המדינה בנורות לד (LED) חסכוניות באנרגיה. הפרויקט שנעשה במימון האיחוד האירופי נועד לסייע לאזרחים להתמודד עם המחסור בחשמל שנגרם מההפצצות הרוסיות. בשלושת הימים הראשונים של המבצע הוחלפו יותר מ-750 אלף נורות רגילות, ומיליוני נורות לד יישלחו בשבוע הקרוב לרחבי אוקראינה.

מאז תחילת אוקטובר, מפציץ הצבא הרוסי שוב ושוב תשתיות אנרגיה ברחבי אוקראינה וגורם לשיבושים קשים באספקת החשמל לבתים ומוסדות ברחבי המדינה. אוקראינה מדגישה כל העת כי לתקיפת מתקני החשמל אין היבט צבאי, והוא נועד אך ורק כדי לשבור את רוחם של אזרחי אוקראינה ולהותיר אותם ללא חשמל וחימום בחודשי החורף הקפואים. גורמים בינלאומיים מדגישים כי מעשים אלה נחשבים לפשעי מלחמה לכל דבר ועניין.

עוד מבחזית החדשות

על פי ההערכות של ממשלת אוקראינה, כ-40% ממערכת החשמל האוקראינית כבר ניזוקה בהפצצות הרוסיות, ובנוסף, כמה תחנות כוח אוקראיניות נמצאות בשטחים הכבושים שצבא רוסיה שולט בהם כעת. באמצעות מבצע החלפת הנורות, שהחלה ביום שני, מקווה ממשלת אוקראינה להפחית בחודשים הקרובים את גירעון האנרגיה שנגרם מההפצצות. שרת הכלכלה האוקראינית, יוליה סבירידנקו, הסבירה כי נורת לד אחת צורכת רק שמינית מכמות האנרגיה שצורכות נורות החשמל הישנות. לדבריה: "אוקראינה נלחמת בחזיתות הצבאית והכלכלית. וגם בחזית האנרגיה. זהו צעד חשוב להפחתת העומס על מערכת החשמל האוקראינית".

על הפרויקט הכריז בחודש דצמבר האיחוד האירופי, ואז הוא הודיע כי ישלח לאוקראינה 30 מיליון נורות לד, בשווי מצטבר של 33 מיליון דולר. בסופו של דבר הגדיל את המספר ל-35 מיליון נורות. המבצע הושק רשמית שלשום, אחרי פגישה בין בכירי הממשלה באוקראינה לבין ראשי האיחוד האירופי שהגיעו לוועידת פסגה בקייב. נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין, שהגיעה לוועידה יחד עם נשיא המועצה האירופית שארל מישל, אמרה בדצמבר כשהכריזה על הפרויקט: "בימים של חושך, אנחנו ניצבים לצד ידידינו האוקראינים".

במסגרת המבצע מוזמנים אזרחי אוקראינה להגיע למשרדי הדואר ולהחליף חמש נורות רגילות בחמש נורות לד. בקייב דיווחו העובדים על היענות טובה של הציבור.

למרות מבצע הנורות, הגיבורים האמיתיים של אוקראינה, לצד החיילים בחזית, הם טכנאי החשמל שמוצאים את עצמם מתרוצצים בין המתקנים המופצצים, כדי תקן את הנזקים ולחדש את אספק החשמל לתושבים.

עוד מבחזית החדשות

כתבי סוכנות הידיעות AP ערכו לאחרונה ביקור באחד ממתקני האנרגיה המופצצים של אוקראינה. סביב כמה מהשנאים העיקריים הציבו עובדי המתקן חומות בטון כדי להגדיל ככל האפשר את סיכויי ההישרדות שלהם בהפצצה הבאה. בחדר הבקרה הוצמדו לחלונות המנופצים חיפוי של לוחות ושקי חול, כדי שהפועלים המאיישים את החדר 24/7 יהיו פחות חשופים לפגיעה מהטילים הרוסיים.

יש לציין כי כל תקיפה רוסית גורמת לרשת החשמל האוקראינית להגיע לסף קריסה, אבל כנגד כל הסיכויים, ולפעמים גם תוך הקרבת חייהם, ממהרים הטכנאים האוקראינים לתקן את הנזק ולחדש את הזרם ככל הניתן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים