שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הרכבת הסודית של פוטין: חדר כושר, ספא ואולם ספורט
רכבת החלומות - חשיפה
האתר "דוסייה" פרסם תמונות של הרכבת הנשיאותית, הכוללת סלון ומסעדות | בקרון הבריאות יש ציוד רפואי מתקדם, לרבות מכונת הנשמה
קרון המסעדה ברכבת של פוטין | צילום: אתר דוסייה

מתחקיר משותף שערך "מרכז דוסייה" יחד עם כלי תקשורת מערביים, עולים פרטים חדשים ולא ידועים על הרכבת האישית של פוטין. לרשות נשיא רוסיה עומדים 22 קרונות, בהם שלושה קרונות סלון, שלושה קרונות מסעדה, שני קרונות שינה, שני קרונות עם ציוד תקשורת ושלושה קרונות לשינוע מכוניות פאר.

חדר הכושר ברכבת | צילום: אתר דוסייה
הספא ברכבת | צילום: אתר דוסייה

תחקירני "דוסייה" שמתוקצב על ידי מיכאיל חודורקובסקי, איל נפט רוסי גולה שהפך למבקר הקרמלין, טוענים כי המסמכים שהודלפו הגיעו מעובד ב"שירותי צירקון סרוויס", החברה שבנתה את הקרונות המיוחדים. לטענת התחקירנים הם קיבלו לידיהם 25.5 אלף מסמכים מהשרתים של חברת "צירקון סרוויס".

עוד מבחזית החדשות

כך, למשל, קיבלו התחקירנים צילומים מתוך "קרון הבריאות", שהוזמן עבור פוטין ב־2017 בעלות של כ־4.5 מיליון דולר והושק שנתיים אחר כך. הקרון כולל חדר קוסמטיקה, שמאפשר מגוון טיפולים להצערת העור, אולם ספורט עם מכשירי כושר, ואפילו חמאם. בקרון יש גם ציוד לטיפול רפואי מתקדם, כולל מכונת הנשמה.

ברכבת מותקנות טלוויזיות והערוצים בכולן מסודרים בסדר שפוטין מכיר. כדי שפוטין יקבל את התמונה ללא שיבושים בעת נסיעה באזורים עם קליטה מופחתת, מכון מחקר במוסקבה פיתח מערכת מיוחדת שמתגברת על בעיות חוסר קליטה.

על פי התחקיר, שמונה מתוך 22 הקרונות נבנו בימי ברית המועצות, אולם רובם קרונות טכניים. את הקרונות עבור פוטין החלו לבנות ב־2004. ומאז 2014 תחזוקת הרכבת עלתה למשלם המיסים הרוסי 16 מיליון דולר.

סך העלות של פרויקט הרכבת של פוטין עלה 74.5 מיליון דולר. וזה עוד לא הסוף. עבור הרכבת הנשיאותית נבנו קרונות הכוללים אולם מולטימדיה, קרון ספורט נוסף, שני קרונות דה־לוקס ושני קרונות מסעדה עם מכשור תקשורת מיוחד. הבעלות על הרכבת חסויה, אולם חלק מבעלי הקרונות גלויים. חברת הרכבות הרוסית וחברת Vemina, שמבצעת עבודות עבור הפס"ב (השב"כ הרוסי). על הקרונות מופיע גם הלוגו של חברת "גרנד סרוויס אקספרס", שנמצאת בבעלות חברו הקרוב של פוטין, המיליארדר יולי קובלצ'וק.

עוד מבחזית החדשות

העובדה שפוטין משתמש ברכבת ידועה לכולם. הקרמלין עצמו, פרסם תמונות של פגישות שנערכו ברכבת, בתוך חדר ישיבות מעוצב. אך מה יש ב-20 הקרונות האחרים של הרכבת, היה סוד מדינה שמור היטב.

המומחים מסוגלים לזהות את הרכבת בין השאר באמצעות שימוש בשני קטרים, ובחלקו באמצעות מתקן שזוהה בחוברת של שירות זירקון, בצורת כיפה לבנה אופיינית על אחד הקרונות, שעל פי "מרכז דוסייר" מכילה אנטנות תקשורת מתקדמות. הכיפות אינן מופיעות ברכבות רוסיות רגילות, אך הן נראו בסרטון רשמי שפורסם על ידי הקרמלין ב-2019, על קרון רכבת רוסית שהושכרה במיוחד, בזמן שפוטין נסע על גשר קרץ' החדש שנבנה בין רוסיה לחצי האי קרים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים