שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » העליון בביקורת על הפרקליטות: למרות זאת קבע כי אלישע ירד לא ישוחרר לפני הדיון
אירועי בורקה
שופטת העליון רות רונן קבעה כי ירד יישאר במעצר עד לדיון הבא בעניינו היום בצהריים, בבית משפט השלום | לדבריה, "ממילא מדובר בהארכת מעצר של כחצי שעה"
אלישע ירד | צילום: ארגון חוננו

"לאחר שעיינתי בחומר האמור", אמרה השופטת רות רונן, "ומאחר שמדובר בהחלטה נקודתית וממוקדת, אני מורה כי עיכוב הביצוע של החלטתו של בית המשפט המחוזי יימשך עד לדיון בבית משפט השלום, קרי עד היום בשעה 13:00. כאמור, בית משפט השלום ידון בבקשה להמשך מעצרו של המשיב ויקבל החלטה כפי שימצא לנכון".

היום בצהריים (רביעי) אמור להתקיים בבית משפט השלום בירושלים דיון על הארכת מעצרו של החשוד השני בפרשה, יחיאל אינדור המאושפז בבית החולים לאחר שנפצע בראשו במהלך התקרית. בנוסף לאינדור וכפי שהסבירה השופטת רונן, בית משפט השלום ידון גם בשחרורו או המשך מעצרו של ירד.

עוד מבחזית החדשות

בפתח הדיון אמר עו"ד אביחי חג'בי מארגון חוננו "מקווים שבית המשפט העליון יראה באותה עין כמו ביהמ"ש המחוזי ואיתנו את חומר הראיות הדל שיש בתיק, אם יש בכלל חומר, מקווים שביהמ"ש העליון ישים סוף לסאגה הזאת היום".

השופטת רות רונן מתחה ביקורת על המשטרה, על כך שערערה, למרות שהבוקר בכל מקרה פוקע מועד הצו, והיה עליה לגשת שוב לביהמ"ש השלום לבקש הארכה. לדברי השופטת רונן: "אם הצטבר חומר חדש תציגו אותו לבית משפט השלום כרגיל. ממילא אתם צריכים להגיע לשם הבוקר". המשטרה הגישה לשופטת חוות דעת של השב"כ על המקרה והמעורבים בו. והדיון התקיים בדלתיים סגורות במעמד צד אחד ועסק בחוות הדעת.

עוד מבחזית החדשות

נציג הפרקליטות טען בבית המשפט: "לא היינו רוצים שתרחף מעל ראשנו החלטה חריפה כזו של המחוזי". על כך הוא נענה בידי השופטת רונן: "זה שאתם לא רוצים זה לא תירוץ מספיק בשביל הצעד החריג של ערר לעליון. זה צעד מרחיק לכת".

מנגד, בארגון חוננו המייצג את ירד ואינדור אומרים: "מה שפרקליטות המדינה, בשילוב ידיים עם שב״כ, עושים עכשיו בעליון בדיון בעניינו של אלישע ירד הוא חסר תקדים וצריך להדיר שינה מעיני כל אזרח. עקפנו את המשטר הסובייטי באלגנטיות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים