שיתוף
תגובות
חדשות » העישון מזיק לבריאות: נער בן 16 מחובר לאקמו לאחר שימוש בסיגריות אלקטרוניות
הנער מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ לב במרכז שניידר | אימו של הנער ביקשה להתפלל לשלומו | ביקשה מההורים להיות ערניים לגבי השימוש של ילדיהם בסיגריות אלקטרוניות
צילום הריאות של הנער לעומת ריאות בריאות | צילום: דוברות שניידר

נער בן 16 מאושפז במצב קשה ביחידה לטיפול נמרץ לב במרכז הרפואי לילדים ע"ש שניידר לאחר שימוש בסיגריות אלקטרוניות. הנער הועבר למרכז הרפואי שניידר מבית החולים קפלן, לאחריו שריאותיו קרסו. מבירור רפואי מקיף שנערך בבית החולים קפלן עלה כי מצבו של הנער נגרם, ככל הנראה, כתוצאה מעישון של סיגריות אלקטרוניות.

הנער שוהה כעת ביחידה לטיפול נמרץ לב כשהוא בהכרה, אך מחובר למכונת אקמו המחליפה את פעולת הלב והריאות, כדי לאפשר לריאות להתאושש. אימו של הנער מסרה כי היא מבקשת להתפלל לשלומו ומייחלת לכך שיתאושש ויחזור לעצמו. ביא גם ביקשה מכל ההורים להיות ערניים לנושא ולאסור על ילדיהם להשתמש בסיגריות אלקטרוניות, כדי שלא להגיע למצב הנוראי בו הם נמצאים כרגע.

עוד מבחזית החדשות

לדברי פרופ' עובדי דגן, מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב: "הנער התקבל ליחידה לטיפול נמרץ לב במצב קשה מאד כשריאותיו אינן מתפקדות, והוא זקוק לתמיכה מלאה של מכשיר האקמו. אנו מטפלים בו ומקווים מאד לשיפור במצבו בימים הקרובים. הנזק שנגרם, ככל הנראה, מעישון של הסיגריות האלקטרוניות הוא נזק עצום. אנו קוראים לכל ההורים, מנעו את המקרה הבא".

ד"ר חבצלת ירדן בילבסקי, מומחית בפרמקולוגיה קלינית וטוקסיקולוגיה במרכז שניידר אמרה כי: "סיגריות אלקטרוניות עלולות לגרום נזק חמור אף יותר מסיגריות רגילות. בספרות הרפואית קיימים דיווחים רבים על מחלת ריאות משנית לשימוש יתר בסיגריות אלקטרוניות, עד כדי קריסת הריאות. בחלק מהמקרים חומרי המילוי נרקחים באופן עצמאי עם חומרים מסוכנים שונים, מה שמעלה את הסיכון לנזקים חמורים עוד יותר, ובמקרה הזה, לקריסת הריאות של הנער בן ה-16. אני קוראת לבני הנוער ולהורים להיות ערניים וממליצה להתרחק מסיגריות אלקטרוניות ובוודאי לא להשתמש בחומרים מסוכנים שנרקחים עצמאית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים