שיתוף
תגובות
כלכלה » המפקח על הבנקים: בנק הפועלים, דיסקונט ומזרחי ישלמו קנס של 2.75 מיליון שקלים
הקנס הושת על הבנקים, מכיוון שלא דיווחו על תשלומים שקיבלו מלקוחות על חשבון תיקים בהוצאה לפועל | היה יכול לגרום לסנקציות ולתשלומים מיותרים עבור הלקוחות
בנק מזרחי טפחות

המפקח על הבנקים קנס את בנק דיסקונט, הפועלים ומזרחי טפחות ב-2.75 מיליון שקלים מאחר ולא דיווחו להוצאה לפועל על כספים שהתקבלו מחייבים. על פי בדיקת המפקח על הבנקים, הבנקים פתחו תיקים בהוצאה לפועל עבור לקוחות חייבים, ולמרות שקיבלו מהלקוחות תשלומים על חשבון החוב, לא עדכנו על כך את ההוצאה לפועל, מה שיכול היה להוביל להליכים ותשלומים מיותרים מצד הלקוחות.

כאשר לקוח נקלע לקושי ולא מצליח לעמוד בתשלום החוב לבנק, יכול הבנק לנקוט בהליכי הוצאה לפועל לגביית החוב. במסגרת התהליך, לקוחות רבים מעבירים לבנק תשלומים על החשבון כדי להפחית את החוב. הבנקים מחויבים לדווח להוצאה לפועל על קבלת התשלום, כדי להפחית את יתרת החוב בתיק ההוצאה לפועל וכדי להקל על הסנקציות בהליך הגביה.

עוד מבחזית החדשות

בהוראה ייחודית שנקבעה בנושא, חייבים הבנקים לדווח להוצאה לפועל, תוך שבעה ימים מיום קבלת התשלום. בפיקוח על הבנקים רואים בחומרה את אי הדיווח של הבנקים.

ההתנהלות הלקויה בהתנהלות הבנקים מזרחי-טפחות ודיסקונט עלתה מבקרה יזומה שנערכה לגבי יישום ההוראה בפועל. לעומת זאת, על בנק הפועלים התקבלו תלונות מהציבור בפיקוח על הבנקים.

יש לציין, כי מבדיקת המפקח על הבנקים, יאיר אבידן, עולה כי הבנקים רשמו בספריהם את תשלומי הלקוחות, ולא נגרמו נזקים בלתי הפיכים ללקוחות. הפיקוח דרש מהבנקים לתקן את הליקויים שאותרו, ולמנוע הישנות של מקרים דומים.

המפקח על הבנקים, יאיר אבידן מסר בתגובה: "הפיקוח על הבנקים רואה חשיבות בהגברת האכיפה הצרכנית וימשיך לפעול לביצוע בקרות מתוך המידע המתקבל מהציבור וכן מבצע ויבצע בקרות יזומות תוך שימוש בסמכויותיו לתיקון ליקויים ולאכיפתם. אנו רואים במקרה זה התנהלות בלתי תקינה אשר עשויה להביא לפגיעה משמעותית בלקוחות במקום בו קיים פער כוחות מובנה בין הבנק ובין הלקוח. לפיכך על אף שהדיווחים מבוצעים על ידי באי כוחם של הבנקים הוטלה אחריות מוגברת על קיום ההוראות המגנות על הלקוחות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים