שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » המלחמה ביוקר המחיה – החרדים מודרים מהתוכנית
גזירות והקלות
לדוגמה, משפחה עם שני ילדים בגילאי 6-12 שבה שני ההורים מרוויחים שכר ממוצע, תזכה להטבת מס בגובה של כ-10,500 שקל בשנה, שהם כ-875 שקל בחודש
רה"מ נפתלי בנט ואביגדור ליברמן | צילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

הפחתות מיסים למשפחות עובדות, הורדה בתעריפי החשמל, סבסוד מורחב לצהרונים, והפחתת מכס על מוצרים מיובאים: ראש הממשלה נפתלי בנט כינס היום מסיבת עיתונאים משותפת עם שר האוצר ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי- במהלכה הוא חשף את התוכנית שגיבש יחד עם השרים להורדת יוקר המחיה בישראל.

בנט פתח את מסיבת העיתונאים כשתיאר כיצד משפחה ישראלית מהמעמד הבינוני "משפחת גונן" הדמיונית, בדומה לנאום על "ריקי כהן מרעננה" של לפיד, נאנקת תחת עול יוקר המחיה ולא מצליחה לסגור את החודש, כשבנוסף להוצאות המחיה, משלמים האזרחים גם מס בשיעורים גבוהים.

"המשפחה הישראלית נותנת ונותנת, ומסתכלת בעיניים כלות על החשבון בסופר, שהולך ונעשה בלתי אפשרי, על המיסים שאוכלים לה את המשכורת", אמר בנט והוסיף כי "עם הזינוק בתעריפי המחיה משפחות רבות בישראל מגיעות לקו האדום, ומכיוון שבישראל יוקר המחיה גבוה ממילא, זהו הקש ששובר את גב הגמל" כלשונו.

לדוגמה, משפחה עם שני ילדים בגילאי 6-12 שבה שני ההורים מרוויחים שכר ממוצע, תזכה להטבת מס בגובה של כ-10,500 שקל בשנה, שהם כ-875 שקל בחודש.

בנט הציג את עיקרי התוכנית, ובבסיסה הורדת שיעורי המס למשפחות עובדות, והפחתת מס המכס על שורה ארוכה של מוצאים מיובאים ובהם: בשר, דגים, קמח, קטשופ ורטבים, שמן חמניות, שמן זית, ביצים, דבש, פירות יבשים ונקניקים. כמו כן, יבוטל המכס על כלי מטבח, ריהוט, כלי מיטה, מוצרי היגיינה וציוד רפואי, חלקי חילוף לרכב, ריצוף, אמבטיות וכיורים, כלי עבודה וכן חומרי גלם לתעשייה.

עוד מתכננת הממשלה להגדיל את מענק העבודה בשיעור של 20 אחוזים, ולהוריד את מחירי החשמל באמצעות הפחתת מס הבלו. במסגרת התוכנית- כל הורה לילדים בני 6-12 יקבל נקודת זיכוי נוספת במס הכנסה.

רה"מ אמר עם הצגת המתווה להורדת יוקר המחיה כי "מדובר בחוזה חדש בין המדינה לאזרחים, חוזה הוגן. שהאזרחים שעובדים ונושאים בנטל הקיום של המדינה מגיע להם לשמור יותר מהמשכורת שלהם. התפקיד שלנו זה לקחת מהם פחות מיסים ולייצר באומץ גדול תחרות אמת שתפחית מחירים".

ראש הממשלה הוסיף כי התוכנית שהוצגה הערב (רביעי), היא לא המילה האחרונה, וכי מתוכננים צעדים נוספים להורדת יוקר המחיה בעוד שורה של תחומים, שיוצגו בעוד חודש.

שר האוצר אביגדור ליברמן שנשא גם הוא דברים במסיבת העיתונאים, לא וויתר על מנהגו הקבוע, לסנוט בממשלה הקודמת, ומי שעמד בראשה, בנימין נתניהו. "כשהקמנו את הממשלה קיבלנו בירושה מדינה במצב של משבר כלכלי עמוק, גירעון גבוה ורמת אבטלה גבוהה" אמר ליברמן והמשיך להתרברב "בהישגים" שלו.

"לא היססנו ולא התמהמהנו. פעלנו באומץ ותוך מספר חודשים התחלנו במהלכים משמעותיים שקודמנו פחדו לעשות" אמר, כשהוא רומז על הגזירות הכלכליות שהטיל לאחרונה על הציבור. "הצלחנו להעלות את מדינת ישראל בחזרה על המסלול ולהוביל אותה לצמיחה. הפחתנו את הגירעון באופן משמעותי, העלנו את רמת התעסוקה ויזמנו רפורמות מהפכניות להוזלת יוקר המחייה".

ליברמן ניסה לצנן את ההתלהבות ואמר כי הטיפול ביוקר המחיה אינו בגדר נוסחת קסם. מדובר בתהליכים מורכבים על פני זמן". הוא אמר כי התוכנית שהוצגה הערב היא "מהפכנית"- כלשונו. "אנחנו איננו מרפים בנושא וממשיכים גם היום לקחת אחריות. גיבשנו צעדים חשובים שיעודדו תעסוקה, יגדילו את ההכנסה ויפחיתו את יוקר המחייה. הפעם באמצעות מודל מהפכני במסגרתו אנו מתמקדים באזרחים שעובדים ומשלמים מיסים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים