[the_ad_placement id="head"]
שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » המינוי הראשון של הרמטכ"ל הנכנס הלוי: מפקד שייטת 13 לשעבר ימונה לדובר צה"ל
תא"ל דניאל הגרי, נבחר לשמש כדובר צה"ל הבא | הרמטכ"ל המיועד הלוי סיכם על כך עם רא"ל כוכבי | הגרי יהיה דובר צה"ל הראשון שמגיע מחיל הים
תת אלוף דניאל הגרי מחיל הים מונה לדובר צה"ל | צילום: דובר צה"ל

היום (חמישי) מינה הרמטכ"ל הבא, האלוף הרצי הלוי, את תת אלוף דניאל הגרי (46) לשמש כדובר צה"ל. הגרי יחליף בשבועות הקרובים את תת אלוף רן כוכב . כך נודע ל-ynet. הרמטכ"ל המיועד אלוף הרצי הלוי סיכם על המינוי עם הרמטכ"ל היוצא רא"ל אביב כוכבי, כשבועיים לפני טקס החילופים ביניהם.

עוד מבחזית החדשות

זהו המינוי הראשון של הרמטכ"ל הבא. הגרי, שפיקד בעבר על שייטת 13, ייכנס לתפקידו בתקופה מתוחה בין צה"ל והמטכ"ל לבין בכירים בממשלה החדשה, וטענות של גורמים בימין על פוליטיזציה של הבא ובהם גם דובר צה"ל, בנוסף לשינויים שדורשים השרים החדשים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' להחיל בצבא, כמו העברת פלוגות מג"ב איו"ש לסמכותו של בן גביר, העברת המנהל האזרחי ומתאם פעולות הממשלה בשטחים לסמוטריץ' והעברת מינוי הרב הצבאי הראשי מהרמטכ"ל לרב הראשי הספרדי.

הגרי יהיה דובר צה"ל הראשון שמגיע מחיל הים. הוא פיקד על יחידת עילית, לאחר שבעשור האחרון נוהגים במטכ"ל למנות קצינים קרביים לתפקיד. לרוב, דובר צבאי חדש מתמנה לתפקיד, כמה חודשים לאחר כניסת הרמטכ"ל החדש לתפקיד, אך הפעם הוחלט על המינוי עוד טרם נכנס הלוי לתפקיד.

הגרי שימש גם כעוזרו של גדי איזנקוט וכראש לשכתו של בני גנץ, בתקופתם כרמטכ"לים בעשור הקודם. הוא מילא שורת תפקידים בשייטת 13 והוביל פעולות מיוחדות במבצע חומת מגן. תא"ל כוכב ייצא בקיץ ללימודים מתקדמים בחו"ל וצפוי להתמודד בהמשך על תפקיד בדרגת אלוף.

[the_ad_placement id="between-homepage"]
הצטרפו ועקבו אחר
[the_ad_placement id="medame-bolet-mobile"]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[the_ad_placement id="sidebar-banner"] [the_ad_group id="4341"]
[the_ad_placement id="sidebar-banner3"]
[the_ad_placement id="dice-sidebar"]
[the_ad_placement id="gemel"]
עדכני
פופולרי
ויראלי
[the_ad_placement id="sidebar-banner2"]
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים