שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הישראלית מסוריה צפויה לנחות בארץ הערב
מסתמן
מתאם השבויים והנעדרים המריא למוסקבה להחזיר את האזרחית שחצתה לסוריה. דיווח: ישראל צפויה להעביר לסוריה תמורה נוספת, שלא תכלול שחרור של עוד אסירים סורים
ירון בלום, גבול ישראל-סוריה | צילום: danielcastromaia, שאטרסטוק - ויקיפדיה

מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום יצא הערב (חמישי) למוסקבה כדי להחזיר את האזרחית הישראלית שהוחזקה בסוריה בשבועות האחרונים לאחר שחצתה את הגבול. הצעירה הועברה לידי הרוסים כבר אתמול, והיא צפויה לשוב לישראל עוד הלילה. יחד עם בלום טס גם ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה אשר חיון, ורופא שבדק את מצבה הרפואי.

ב'וואלה' דוווח כי במהלך ביקורם של היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת ומתאם השבויים בלום במוסקבה אתמול, הם פגשו את האזרחית הישראלית, שוחחו איתה, והיא נבדקה על ידי הרופא. פקיד ישראלי בכיר אמר כי הבדיקה הרפואית שנערכה לה העלתה כי מצבה הבריאותי טוב, וכי לא נראה שפגעו בה במהלך מעצרה.

על פי הדיווח של ברק רביד, הפקיד ציין כי הכוונה היתה להשלים את העסקה כבר אתמול, כשבן שבת יצא למוסקבה, אלא שאז התברר שהאסיר דיאב קהמוז מסרב להיות מגורש לסוריה. בעקבות זאת, חזרתה של הישראלית התעכבה והיא נשארה במוסקבה יממה נוספת.

ב'כאן חדשות' דווח כי נוסף לרועי הצאן, ישראל תעביר ככל הנראה תמורה נוספת לסורים, שאושרה בישיבת הממשלה שלשום – כך פורסם בחדשות הערב. אי אפשר לפרט מהי התמורה, אך לא מדובר על שחרור אסירים סורים נוספים. הצעירה שחצתה את הגבול ניסתה בעבר לחצות את הגבול לרצועת עזה ונכשלה. עם שובה לארץ היא צפוייה להיחקר על-ידי שב"כ.

ב'ווינט' דווח כי גורמים ביטחוניים אמרו הערב כי הם "חוששים" שראש הממשלה בנימין נתניהו מתכנן לערוך קבלת פנים לצעירה. "לאורך שבועיים עסקנו בהקטנה של האירוע כדי שהמחיר יהיה נמוך, והצגנו אותו כסוגיה הומניטרית זניחה", אמרו הגורמים.

הם הוסיפו כי "הגדלה של האירוע עלולה לחזור למערכת הביטחון בדמות דרישות נוספות בעתיד. מי שמנהל את היחסים היומיומיים עם הרוסים זה האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון והצבא. בסוף הרוסים יבקשו מאיתנו כל מיני דברים ויזכירו לנו את האירוע הזה. אם זה יהפוך לאירוע שראש הממשלה פוגש אותה, זה עלול לעלות לנו בהמשך".

כחלק מהעסקה, כוחות צה"ל החזירו היום שני רועי צאן לידי הצלב האדום בשטח סוריה דרך מעבר קוניטרה, זאת בהתאם להנחיית הדרג המדיני. השניים, מוחמד אחמד חוסין וטאריק גבאב אל-אוביידן, נעצרו על ידי כוחות צה"ל בשבועות האחרונים כחלק מסדרת מארבים יזומים של הכוחות מזרחית לגדר, לאחר שחצו את קו הגבול לשטח ישראל.

הטלוויזיה הסורית דיווחה על השבתם של רועי הצאן. "מוקדם יותר היום שוחררו מבית כלא בישראל שני אסירים סורים, מחמד אחמד חסין וטארק רסאב אל-עבידאן, במסגרת עסקת חילופי שבויים עם ישראל, בתיווך רוסי", דווח. עוד נאמר כי השניים שבו אל הכפר שבו הם מתגוררים במחוז קוניטרה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים