[the_ad_placement id="head"]
שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ההצעה של נתניהו לבנט תמורת המלצה לנשיא
נחשף
ראש הממשלה הציע ליו"ר ימינה להצטרף לליכוד והבטיח לו שיריון של שבעת חברי ימינה ב-37 המקומות הראשונים של המפלגה, תיקים בכירים ו-20 אלף מתפקדים
נפתלי בנט ובנימין נתניהו | צילום: אתר הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה לגייס ממליצים כדי שהנשיא יטיל עליו את הרכבת הממשלה, אלא שהפעם הוא מעלה הילוך – ומציע לבנט להצטרף לליכוד, בתמורה להמלצה עליו לנשיא בשבוע הבא – כך דווח ב'חדשות 12'.

על פי הדיווח של עמית סגל, ההצעה של נתניהו לבנט כוללת שיריון של שבעת חברי ימינה ב-37 המקומות הראשונים ברשימת הליכוד בשתי מערכות הבחירות הקרובות, ללא קשר לשאלה מתי הן יתקיימו. בנוסף, מוצע לבנט ייצוג באותו יחס במרכז הליכוד ובקרב מתפקדי המפלגה, דהיינו כ-17% מחברי כל המוסד. נתניהו נפגש השבוע עם יו"ר מרכז הליכוד חיים כץ כדי לקבל את הסכמתו למהלך.

בנט ושקד ביקשו במשך שנים להיכנס לליכוד, ולמעשה יציאתם לדרך העצמאית ב-2013 נבעה בגלל שנחסמו בידי נתניהו. כעת מקווה ראש הממשלה כי ההצעה תימנע את חבירתו של בנט לגוש השני, ותסייע לו להקים ממשלה אף על פי שלפי שעה אין לו רוב בשל התנגדות סמוטריץ' להקמת ממשלה בקולות רע"ם.

מימינה נמסר בתגובה לפרסום: "נפתלי בנט דואג לאזרחים, לא לשיריונים. בנט ימשיך לעשות כל מאמץ כדי להקים ממשלה טובה ויציבה שתחלץ את ישראל מהכאוס".

ב'כאן חדשות' דווח כי לראש הממשלה יש גם תוכנית מגרה במקרה שהעניין לא יצליח – הקמת ממשלה עם רע"מ. הצהרתו של נתניהו הערב נועדה גם להכשיר ממשלה עם עבאס. ראש הממשלה יוכל לומר בעתיד שהוא ניסה להרכיב ממשלה ימנית-ציונית, אך לא זכה לשיתוף פעולה. איש הקשר של הליכוד מול יו"ר רע"מ מנסור עבאס הוא יריב לוין, אך כרגע המגעים על אש נמוכה.

במקביל דיווחה דפנה ליאל כי גם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד מוכן ללכת רחוק מאוד עבור ממשלת שינוי. לפיד ובנט קבעו עקרונית להיפגש עד סוף השבוע בארבע עיניים. בינתיים, לפיד העביר מסר לבנט שלפיו הוא מוכן לוותר על המקום הראשון ברוטציה לטובתו – אם יצהיר שהוא מחויב לשינוי ולא יחבור לנתניהו.

בסביבת בנט מאשרים שהמסר התקבל, אך לא רואים איך בנט יכול להצהיר מראש שלא יחבור לנתניהו כשאין לו עוד ממשלה ביד, כך ש"ישרוף" את עצמו במחנה הימין מבלי שתהיה לו אפשרות ממשית להרכיב ממשלה. בסביבת לפיד אומרים שאין היגיון לוותר על האמון שקיבלו מהבוחרים לטובת בנט רק כדי לגלות שבסופו של דבר הוא חובר לנתניהו.

גורמים במפלגת "יש עתיד" שצוטטו בג'רוזלם פוסט אמרו כי לפיד, מוכן להגיע להסכם עם בנט, שיאפשר לאחרון להיות הראשון ברוטציה כראש הממשלה, וכי לפיד יסכים לוויתורים נוספים כדי להחליף את שלטון נתניהו. עם זאת טענו הגורמים, כי לפיד לא מוכן לקחת את הסיכון שהגוש ימליץ על בנט כמי שירכיב את הממשלה הבאה, או אז, לטענתם, "בנט יקבל את המנדט ויברח לביבי".הגורמים ציינו כי הם סבורים ש"לפיד יהיה מוכן לוותר על הרוטציה, אבל בנט צריך להודיע שהוא מצטרף".

ב'חדשות 13' פורסם סקר לפיו 62% ממצביעי הגוש נגד נתניהו סבורים כי על מנת להחליף את נתניהו – יאיר לפיד צריך לוותר לנפתלי בנט על ראשות הממשלה, 38% חושבים שלפיד צריך להתעקש על רה"מ. על פי הסקר, 80% מהציבור בישראל לא מרוצה מהתוצאות ומעריכים כי פנינו לבחירות נוספות.

45% מגוש הימין בעד הקמת ממשלת ימין בראשות נתניהו ובתמיכת רע"ם, 39% מתנגדים. על פי הסקר, 51% מכלל המצביעים העדיפו שבנט ייכנס לממשלה עם נתניהו, לעומת 49% שמעדיפים את שיעשה רוטציה עם לפיד – בקרב מצביעי ימינה ההתפלגות זהה.

[the_ad_placement id="between-homepage"]
הצטרפו ועקבו אחר
[the_ad_placement id="medame-bolet-mobile"]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[the_ad_placement id="sidebar-banner"] [the_ad_group id="4341"]
[the_ad_placement id="sidebar-banner3"]
[the_ad_placement id="dice-sidebar"]
[the_ad_placement id="gemel"]
עדכני
פופולרי
ויראלי
[the_ad_placement id="sidebar-banner2"]
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים