שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » האח הגדול? הנשיא ביידן בהתייחסות ראשונה לרפורמה המשפטית
בראיון לניו יורק טיימס התייחס הנשיא ביידן להפגנות בישראל ואמר: "חשוב מאוד לבנות קונצנזוס לשינויים מרחיקי לכת כדי להבטיח שהעם יקנה אותם והם יוכלו להתקיים"
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן | צילום: shutterstock

בראיון שפורסם הלילה (מוצ"ש) התראיין נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לעיתונאי תומס פרידמן בעיתון הניו יורק טיימס, והתייחס לראשונה לרפורמת מערכת המשפט בישראל.

לדברי ביידן: "החוכמה של הדמוקרטיה האמריקאית והדמוקרטיה הישראלית היא ששתיהן בנויות על בסיס מוסדות חזקים, על מערכת של בלמים ואיזונים, על מערכת משפט עצמאית. חשוב מאוד לבנות קונצנזוס לשינויים מרחיקי לכת כדי להבטיח שהעם יקנה אותם והם יוכלו להתקיים".

עוד מבחזית החדשות

בתגובה כתב העיתונאי כי: "זו הפעם הראשונה שאני זוכר שנשיא אמריקני אי פעם דן בפומבי בדיון פנימי בישראל בנוגע לאופייה הדמוקרטי, ולמרות שמדובר רק ב-46 מילים, ההצהרה של ביידן מגיעה ברגע מכריע בדיון הישראלי באופן שעשוי להמריץ את ההתנגדות של מתנגדי נתניהו למה שהם מכנים – הפיכה משפטית שתעביר את ישראל למחנה המדינות שהתרחקו מהדמוקרטיה כמו טורקיה, הונגריה ופולין".

עוד מבחזית החדשות

לדעת העיתונאי, האמירה של ביידן חשובה, מפני שהיא מציבה אותו בתמיכה ליוזמת הנשיא הרצוג להשגת פשרה בקידום הרפורמה. לפני כשבוע וחצי דווח במהדורה המרכזית כי נשיא המדינה פנה לחברי הקואליציה והאופוזיציה והציע "מתווה פשרה" שמציע הקפאה של החקיקה ל-14 ימים, ובמקביל "הידברות בין הצדדים".

אמש שוב הפגינו אלפים נגד הרפורמה המשפטית. ההפגנות נערכו בשורת מוקדים בארץ ובהם תל אביב, רמת השרון, חיפה, ירושלים, חדרה, נתניה, באר שבע וכפר סבא. בתום הנאומים החלו המפגינים לנוע לכיוון איילון והכביש נחסם לתנועה. המפגינים ניסו לפרוץ את מחסומי המשטרה ואף התעמתו עם השוטרים במקום. .

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים