שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » דיני נפשות: השרים אישרו עונש מוות למחבלים
בבוקר ביקשו גורמים בליכוד להוריד את הנושא הרגיש מסדר היום, אך השר בן גביר התנגד והחוק אושר בוועדת השרים | הקבינט ידון בחוק לפני שיעלה לקריאה ראשונה בכנסת
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: צילום מסך

לאחר שהבוקר (ראשון) ביקשו חברים בליכוד להסיר את החוק מסדר היום, ולאחר פיגוע הירי בחווארה בצהריים, אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה את חוק עונש מוות למחבלים. חוק זה היה חלק מההסכם הקואליציוני בין הליכוד לעוצמה יהודית. הוועדה החליטה שלאחר הצבעה טרומית, ובטרם העלאתו לקריאה ראשונה בכנסת, יתקיים דיון בקבינט המדיני-ביטחוני לגבי נוסח החוק.

על פי החוק, בית המשפט יוכל להטיל עונש מוות על מי שביצע רצח על רקע לאומני נגד אזרחי ישראל. לאחר האישור אמר ראש הממשלה "נמשיך לפעול בכל האמצעים, בביטחון, בפעילות מבצעית ובחקיקה, כדי להרתיע את המחבלים ולשמור על ביטחון ישראל. התשובה שלנו לטרור היא להלום בטרור בעוצמה ולהעמיק את שורשינו בארצנו".

עוד מבחזית החדשות


השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שהתעמת עם בכירי הליכוד שביקשו להסיר את הצעת החוק לפני הרמדאן אמר: "ביום קשה זה, שבו נרצחו שני אזרחים ישראלים בפיגוע טרור פלסטיני, אין יותר סמלי מהעברת חוק עונש מוות למחבלים. זהו חוק מוסרי והוגן, שקיים גם בדמוקרטיה הגדולה בעולם ובוודאי במדינה שבה גל טרור פוקד את אזרחי המדינה".

בשבוע שעבר הודיעה היועמ"שית גלי בהרב מיארה כי תתנגד לעונש המוות למחבלים. לדעתה בהצעת החוק טמונות בעיות חוקתיות כבדות משקל. לדעת חוות הדעת, החמרה בענישה ככלל ועונש מוות בפרט, אינם מביאים לחיזוק ההרתעה. הדברים נכונים ביתר שאת כאשר מדובר בעבריינים אידיאולוגיים ובמחבלים, הנכונים ממילא למות במהלך ביצוע העבירה.

לטענת בהרב-מיארה, המגמה הברורה במדינות מתקדמות בעולם היא ביטולו של עונש המוות. מעל לשני שליש ממדינות העולם ביטלו את עונש המוות, ובאיחוד האירופי חל איסור על עונש מוות. המדינה המערבית היחידה שבה עדיין מבוצע עונש מוות היא ארה"ב, ו"גם שם החלו מדינות לבטל את עונש המוות, וכיום רק 31 מהמדינות כוללות בחוקיהן עונש מוות, שבע מדינות ביטלו את עונש המוות בעשור האחרון".

עוד מבחזית החדשות

חברת הכנסת לימור סון הר-מלך, שחתומה על החוק, אמרה הבוקר ל-ynet כי "אנחנו רואים פעם אחר פעם בתקופה האחרונה מחבלים שהולכים ומסגירים את עצמם. אם הם באמת היו כל כך רוצים למות, הם לא היו לוקחים מונית ומסגירים את עצמם אחרי הפיגוע".

יש לציין כי ברוב הפיגועים האחרונים המחבלים חוסלו בזירה, ואלה שלא, נעצרו מיד אחרי הפיגוע. במקרים אחרים, שבהם מחבלים נמלטו אחרי הפיגוע, לרוב הם נתפסו אחרי מצוד וחלקם חוסלו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים