[the_ad_placement id="head"]
שיתוף
תגובות
חדשות » גורם מדיני: "אין עסקה לחילופי שבויים על השולחן"
עקסה- לא על השולחן
בירושלים מבהירים ברקע טענות חמאס ל"תיקונים קלים" בהצעה הישראלית: "יש ניסיונות לשינויים, אך הם לא יהיו מהותיים" | ארה"ב מאמינה כי ישנה הזדמנות "יוצאת דופן"
ראש הממשלה בנימין נתניהו בבסיס חיל האויר | צילום: עמוס בן גרשום - לע"מ

"אין שום מתווה חדש": כך טוענים גורמים בכירים מאוד המעורים בפרטי המגעים לעסקת חטופים. הם אמרו אמש (שבת) כי "חבל להשלות את המשפחות", אחרי שחמאס טען ש"קיבל תיקונים קלים" על ההצעה הישראלית.

ישראל ממשיכה לפעות צבאית בכוחות גדולים ובעצימות גבוהה ברצועת עזה, במקביל ללחץ כבד מאוד שמפעילות המתווכות, מצרים, קטאר וארה"ב על חמאס. ואולם לא נראה כי הלחץ הזה משפיע על ארגון הטרור קשה העורף.

חילופי הדברים האחרונים הם תוצאה של הדברים שאמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בריאיון בערוץ 14, שמהם עלה כי ישראל לא תיישם אפילו את השלב הראשון בהסכם. נתניהו נשאל בריאיון אם הוא תומך בעסקה עם התחייבות להפסקת המלחמה – והשיב: "לא. אני מוכן לעשות עסקה חלקית. אנחנו מחויבים להמשיך את המלחמה לאחר ההפוגה"

עם זאת, בלחץ אמריקני נתניהו נאלץ לפרסם הבהרה לדבריו, ולהגיד שישראל אכן מחויבת להסכם ובכך לצאת ידי חובת ביידן ומפלגתו הפרוגרסיבית. בניסיון למזער את נזקים אחרי הריאיון.

לשכת ראש הממשלה הוציאה הודעה שלפיה "חמאס הוא זה שמתנגד לעסקה, לא ישראל. ראש הממשלה נתניהו הבהיר שלא נעזוב את עזה עד שנשיב את כל 120 חטופינו, החיים והחללים כאחד".

חמאס מנהגו ממשיך להתבצר בעמדתו ורוצה לדעת אם ישראל מחויבת להסכם ומתכוונת להשלים אותו עד הסוף, או לחזור ללחימה.

במקביל, מתקיימים ניסיונות להכניס שינויים קלים במתווה – אך אין מדובר בכאלו מהותיים – אלא בתיקון שולי, דבר שלא אמור להשפיע על התקדמות בעסקה.

[the_ad_placement id="between-homepage"]
הצטרפו ועקבו אחר
[the_ad_placement id="medame-bolet-mobile"]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[the_ad_placement id="sidebar-banner"] [the_ad_group id="4341"]
[the_ad_placement id="sidebar-banner3"]
[the_ad_placement id="dice-sidebar"]
[the_ad_placement id="gemel"]
עדכני
פופולרי
ויראלי
[the_ad_placement id="sidebar-banner2"]
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים