שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » המשטרה: משפחות בדואיות יאכפו את החוק בכבישי הדרום
"פרוטקשן של המשטרה"
משטרת דימונה סיכמה עם משפחות בדואיות בנגב כי תושבים מקומיים ישמרו על כביש 25 • ליברמן: "שיא נוסף מבית היוצר של אוחנה" • קושניר ליועמ"ש: "לעצור את ההחלטה"
תגיות:
שוטרים ומשפחות פשע. אילוסטרציה | צילום: Photographee.eu שאטרסטוק

מפקד תחנת המשטרה בדימונה, סנ"צ משה זריהן, קיים מפגש עם משפחות מהיישובים הבדואים המתגוררים בסמוך לדימונה ובמהלכו הוחלט כי תושבים מקומיים ישמרו על כביש 25 כדי להרחיק את הצעירים ולשמור על הסדר. בהודעה שיצאה מטעם המשטרה נכתב כי "במהלך המפגש הוחלט בידי נכבדי השבטים והוועדים המקומיים לצאת ולשמור על כביש 25 בקרבת מגוריהם במטרה להרחיק צעירים ולשמור על הסדר".

הודעת המשטרה הגיעה לאחר יומיים של התפרעויות מצד ערביי ישראל בערים המעורבות, שבעקבותיהן נחסמו לתנועה כבישים מרכזיים באזור הנגב. המשטרה, שלא הצליחה להשליט סדר ולבלום את ההתפרעויות ברחבי הארץ, סיכמה עם משפחות פשע, לכאורה, שהם יהיו אחראיים על שמירת הסדר הציבורי ואכיפת החוק.

הודעת המשטרה עוררה סערה גדולה ומצעד גינויים נרחב יצא לפועל – מצד פוליטיקאים, אישי ציבור ותושבים מודאגים. נטען כי המשטרה משלמת פרוטקשן למשפחות פשע וכי היא מפקירה את ביטחון התושבים היהודים בידי שבטים בדואיים.

יו"ר מפלגת 'ציונות הדתית' ח"כ בצלאל סמוטריץ' כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מבין שהמשטרה החליטה שעדיף לה לשלם פרוטקשן לכמה משפחות פשע בדואיות במקום להחיל את הריבונות והחוק הישראלי בעצמה. אם ממילא הבדווים קיבלו אוטונומיה בנגב אז שיהיה רשמי. לפחות ששלטונות המס יהיו בתמונה ויגבו את חלקם. בושה וחרפה. אין מילים".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן התייחס לסיכום המשטרה עם השבטים הבדואים שיופקדו על שמירת הסדר בכביש 25, וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "פעם ראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל שהמשטרה לוקחת את הבדואים כקבלני משנה לשמור על ביטחונם של אזרחינו. שיא נוסף מבית היוצר של שר הבט״פ ‎אמיר אוחנה, שממשיך את הקו הישיר מאירועי הר מירון וההתפרעויות ברחבי הארץ".

ח"כ אלכס קושניר מישראל ביתנו פנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט – שיעצור את החלטת משטרת ישראל שלטענתו, מפקירה את ביטחון התושבים בידי שבטים בדואים: "הריני מתכבד לפנות אליך בדחיפות, בעקבות ההחלטה של משטרת ישראל לאבטח את כביש הגישה מבאר שבע לדימונה על ידי גורמים בלתי מוסמכים. מדובר בהחלטה תמוהה שמשמעותה הסרת האחריות של משטרת ישראל בעניין שמירה על ביטחונם של האזרחים".

ח"כ קושניר הוסיף: "אני פונה לאדוני בבקשה דחופה לעצור החלטה זו ולהורות למשטרת ישראל לבצע את תפקידה בתוך מסגרת הסמכויות שניתנו לה".

בעקבות הסערה, המשטרה פרסמה הבהרה: "כהמשך להודעה הקודמת בדבר הידברות המשטרה עם האוכלוסייה המקומית ומעצר החשודים בהפרות סדר. משטרת ישראל ערוכה בכוחות מתוגברים בצירים ובכבישי הדרום ופועלת כנגד מפרי הסדר. עד כה נעצרו 120 חשודים בהפרות סדר ציבורי ויידוי אבנים ומעצרם הוארך מעת לעת".

המשטרה הוסיפה כי "בצד מימוש אחריות משטרת ישראל לביטחון הנפש והרכוש נערך כל העת שיח עם האוכלוסייה המקומית ובמסגרתו הוסברו למנהיגות המקומית ההשלכות הפליליות בהמשך יידוי האבנים, חסימות הצירים, תקיפת השוטרים ואוכלוסייה הנעה בצירים והעברת המסרים לאוכלוסייה והאחריות אותה היא נושאת".

מהמשטרה נמסרה גם כי הלילה במסגרת הערכות שוטרי תחנת דימונה בסיוע לוחמי יחידת יואב לשמירה על הסדר הציבורי בעיר נעצרו 4 תושבי העיר בחשד להפרת הסדר הציבורי ויידוי אבנים לעבר כלי רכב והם יובאו בפני בית משפט.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים