שיתוף
תגובות
חדשות » בשורה לתושבי הדרום: הוצגה התוכנית לרכבת מהירה מקריית שמונה לאילת
"רכבת קליע"
ראש הממשלה והשרים רגב וסמוטריץ' הציגו במסיבת עיתונאים את התוכנית לחיבור המדינה ברשת רכבות מהירות | ראש הממשלה: "מאחדים את ישראל"
רכבת מהירה אילוסטרציה | צילום: מסע אחר

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שרת התחבורה מירי רגב ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' הציגו היום (ראשון) במסיבת עיתונאים את התוכנית הלאומית לחיבור המדינה ברשת רכבות מהירות, שאושרה הבוקר בישיבת הממשלה.

בפתח מסיבת העיתונאים הציג נתניהו את התוכנית כפי שהציג אותה הבוקר בישיבת הממשלה. "אנחנו מורידים את התשתיות לנגב, מה שאנחנו מביאים היום זו ישראל מאוחדת, מדן ועד אילת", אמר ראש הממשלה. הוא נשאר במסיבת העיתונאים להאזין לדבריה של השרה.

עוד מבחזית החדשות

השרה רגב אמרה במסיבת העיתונאים כי "המציאות הקיימת היום בלתי אפשרית, כשאנשים תקועים שעות בכבישים", לדבריה "הדבר היחידי שיצליח ויאפשר לאזרחים לוותר על הרכב הפרטי זו מערכת הסעת המונים זולה וזמינה, זה אינטרס כלכלי של מדינת ישראל". רגב ציינה את "חוסר הפירגון" מהתקשורת, השר סמוטריץ' אמר לה: "קל יותר להוציא מאה מיליארד שקל מהאוצר מאשר לקבל פירגון מעיתונאים".

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר, אמר ראש הממשלה כי "תהיה מהפכה בתחום התחבורה. היום נשיק את פרויקט חיבור המדינה כולה עם רכבת מקריית שמונה ועד אילת, ובעתיד נוכל לחבר את ישראל גם לסעודיה ולחצי האי ערב". רגב הוסיפה: "אני רואה בחיבור הרכבת כאחת המשימות החשובות של ישראל ברמה הכלכלית והחברתית. זה ישנה את פני החברה הישראלית. זה הגשמת חזון של חיבור המדינה מקריית שמונה ועד אילת וכפי שהציג כאן גם ראש הממשלה לא רק לאורך, אלא גם לרוחב לירדן וערב הסעודית".

הממשלה החליטה לממש את חזון נתניהו ורגב לחיבור ישראל לרשת מסילות רכבת מהירות ופרבריות מקריית שמונה ועד אילת, שתאפשר הסעת נוסעים במהירות של עד 250 קמ"ש, במטרה לאכלס ולפתח את המדינה, לשפר את איכות החיים, הנגישות וההזדמנויות של התושבים. שדרת התשתית תכלול צירי מסילות ברזל שיאפשרו את תנועת הרכבות מצפון לדרום עד שנת 2040.

התוכנית שהגישה רגב לממשלה כוללת בין היתר קו רכבת חדש שיחבר את קריית שמונה ואזור הצפון לרשת הרכבות הארצית, רכבת מהירה בין תל אביב לבאר שבע דרך נתב"ג וקו מהיר מבאר שבע ועד אילת דרך דימונה. בנוסף המסילה בין באר שבע לאילת תאפשר נסיעה במהירות של עד 250 קמ"ש של "רכבת קליע".

ראש העיר אילת אלי לנקרי בירך על התוכנית ואמר: "רכבת שתחבר את אילת למדינת ישראל היא בשורה אדירה לתושבים, לנופשים בה ולמדינה כולה. אני מברך את רה"מ, שרי התחבורה והאוצר על ההחלטה ההיסטורית, ובעיקר על החזון והנחישות להוציא אל הפועל את תוכנית "ישראל אחת", המחברת את אילת למדינת ישראל ברכבת מהירה. הקונצנזוס הרחב סביב הפרויקט, התקציב שלו בפועל והנחישות הגדולה, מבטיחים יותר מתמיד את יישומו".

עוד אמר לנקרי: "אלה, יחד עם הסכמי אברהם וההסכם המתגבש עם סעודיה, יעצימו את השלום האזורי ואת כלכלת האזור. הרכבת לאילת הקרובה מתמיד, תהפוך את העיר אילת למטרופולין גדול שסביבו ייבנו ערים ויישובים בערבה. אלה יבטיחו את עתידה של אילת, כמו גם את עתידם של הנגב והערבה, ועתידה של המדינה כולה לקראת שנת המאה".

פרויקטים אלה, בשילוב פרויקטים נוספים בתכנון ובביצוע, צפויים ליצור רשת מסילתית רחבה אשר תיצור חיבוריות ישראל מצפון ועד דרום, תתרום למימוש החלטת ממשלה למעבר צה"ל לנגב, ותייצר הזדמנויות לפיתוח אזורי התיישבות ואזורי תעשייה ותעסוקה לצד חידוש קשרים בינלאומיים".

עוד מבחזית החדשות

התוכנית לחיבור ישראל תכלול את המקטעים הבאים: מסילת הגליל העליון בין קריית שמונה לכרמיאל, מסילת הערבה בין דימונה לאילת, מסילת באר שבע-דימונה, שתי מסילות בין שפיים לנתב"ג, מסילות חיפה, מסילת מנשה דרום, מסילת עוקף לוד, מסילה מהירה לבאר שבע וחיבור מסילתי ישיר בין ירושלים לבאר שבע.

לטובת שלב תכנון התוכנית לחיבור ישראל יוקצו באופן חד-פעמי מתקציב משרד התחבורה 70 מיליון שקל בשנה הנוכחית ו-130 מיליון שקל בשנה הבאה. בהצעת ההחלטה נקבע כי משרדי התחבורה והאוצר הנחו את נציגי הממשלה כהגדרתם בהסכם המסגרת שנחתם בין הממשלה לבין חברת רכבת ישראל, לקבוע בהתאם להוראות ההסכם את הפרויקטים שיופחתו מתוכנית הפיתוח הרב שנתית לרכבת ישראל, שסוכמה בין משרדי הממשלה בעלות של 2.4 מיליארד שקל לטובת קידום חלק מהפרויקטים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים