שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » בשביל 9 דולר: 85 בני אדם נמחצו למוות בתימן
לפחות 85 בני אדם נמחצו למוות באירוע לחלוקת תרומות בתימן, לרגל סיום חודש הרמדאן, בצנעא עיר הבירה | "קיבלו 9 דולר לאדם"
תימן | צילום: מסע אחר

עדי ראייה סיפרו כי מאות נדחקו לבית ספר כדי לקבל תרומות לרגל סוף חודש הרמדאן בעיר הבירה צנעא, ואז מורדים חות'ים ירו באוויר ופגעו בחוט חשמל – מה שגרם לבהלה. משרד הפנים הודיע כי מארגני האירוע עוכבו לחקירה. 80% מאזרחי תימן, שנקרעת במלחמת אזרחים מ-2014, זקוקים כיום לסיוע הומניטרי

גורמים חות'ים רשמיים מסרו לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP, כי לפחות 85 בני אדם נמחצו למוות ועוד 322 נפצעו הלילה (רביעי) במהלך אירוע צדקה בעיר צנעא בירת תימן, שנשלטת בידי החות'ים.

עוד מבחזית החדשות

עדי ראייה סיפרו לסוכנות רויטרס כי מאות בני אדם נדחקו לבית ספר כדי לקבל תרומות, שעמדו על כ-5,000 ריאל תימני לאדם, שהם כתשעה דולר. לפי עדי ראייה, מורדים חמושים ירו באוויר כדי לנסות להדוף את הקהל, אך היר פגע בחוט חשמל שהתפוצץ, מה שגרם לבהלה רבה שבסופו של דבר הביא לאסון.

הפצועים פונו לבתי חולים בקרבת מקום, ושני מארגני האירוע עוכבו לחקירה. כך נמסר ממשרד הפנים שבשליטת החות'ים. בהודעה רשמית שפורסמה בסוכנות הידיעות "סאבא" שבשליטת המורדים צוין כי האירוע כלל חלוקת תרומות על ידי סוחרים לרגל הימים האחרונים של חודש הרמדאן.

בתימן מקובל שאנשי עסקים ועשירים מחלקים לפעמים כסף ואוכל לנזקקים בימי הרמדאן. משרד הפנים כינה את חלוקת הכספים "אקראית", והאשים כי היא לא תואמה עם הרשויות המקומיות. ברשת CNN דווח כי ראש המחלקה הפוליטית העליונה של החות'ים הורה לפתוח בחקירת האסון.

גורם ביטחוני בצנעא מסר, כי 50 מהפצועים במצב קשה, וכי "נהרגו גם נשים וילדים". המורדים מיהרו לאטום את הכניסה לבית הספר שבו קרה האסון, ומנעו גישה למקום, כולל מעיתונאים. כמו כן, הם הודיעו כי ישלמו כ-2,000 דולר פיצויים למשפחות שאיבדו את יקיריהן באסון, וכ-400 דולר לכל אחד מהפצועים.

תימן היא המדינה הענייה ביותר בחצי האי ערב, והיא סובלת ממלחמת אזרחים מאז 2014, כשהחות'ים, שיעים שנתמכים על ידי איראן, השתלטו על צנעא ועל שטחים רבים בצפון המדינה.

ממשלת תימן, שמקבלת את הכרת הקהילה הבינלאומית, נמלטה לדרום. יותר מ-150,000 לוחמים ואזרחים נהרגו עד כה במלחמה, ובתימן התפתח משבר הומניטרי הנחשב לאחד הקשים בעולם, כאשר מיליוני בני אדם נעקרו מבתיהם וסובלים ממגפות, מחסור במי שתייה ורעב כבד על פי הערכות, 80% מהאוכלוסייה זקוקה לסיוע הומניטרי ובאזורים רבים שנשלטים על ידי המורדים, עשרות עובדי ציבור לא קיבלו תשלום במשך חודשים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים