שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ברוכה הבאה: קרואטיה הצטרפה היום לגוש היורו
המדינה הבלקנית נפרדה ממטבע הקונה שבו השתמשה מאז 1994, ונכנסה לגוש המדינות שהיורו הוא המטבע הרשמי שלהן | ראש ממשלת קרואטיה קרא לצעדים אלה "היסטוריים"
פרלמנט האיחוד האירופי | צילום: RONALD WITTEK

קרואטיה נכנסה לגוש היורו ועברה באופן רשמי להשתמש ביורו שהפך להיות המטבע הרשמי במדינה, שני צעדים שאותם כינה ראש ממשלת קרואטיה אנדריי פלנקוביץ' "היסטוריים" בעבור מדינתו, שהצטרפה לאיחוד האירופי לפני כעשר שנים. קרואטיה נפרדה ממטבע הקונה שבו השתמשה קרואטיה מ-1994.

קרואטיה | צילום: Dreamer4787, שאטרסטוק

קרואטיה היא גם המדינה ה-27 באמנת שנגן, הסכם שנחתם בין מדינות באירופה לגבי מדיניות הגירה וביקורת גבולות מתואמת. על האמנה שנכתבה ב-1985 חתומות כעת 27 מדינות. האמנה מאפשרת ליותר מ-400 מיליון בני אדם לנוע בחופשיות בין המדינות.

עוד מבחזית החדשות

נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין שהגיעה לקרואטיה לכבוד המאורע צייצה כי "הגיע הזמן להתחלות חדשות. ואין מקום כמו אירופה שבו זה נכון יותר מאשר כאן בקרואטיה". היא נפגשה עם ראש הממשלה אנדריי פלנקוביץ', ועם נשיאת סלובניה נטשה פירץ מוסאר, במעבר הגבול.

במסיבת עיתונאים שקיימה נשיאת הנציבות האירופית, היא שיבחה את "שני ההישגים העצומים" של החברה החדשה באיחוד. ראש הממשלה פלנקוביץ' אמר במסיבת העיתונאים כי זה רגע היסטורי שבו המדינה שלחמה לעצמאותה מברית המועצות בשנות ה-90, הצליחה להשיג "יעדים אסטרטגיים". בהמשך נסעה פון דר ליין לזגרב, שם הזמין אותה ראש הממשלה לקפה שעליו שילם ביורוהמטבע החדש של קרואטיה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים