שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ברגע האחרון: צה"ל ביטל את אישור העצרת באביתר
צה"ל ביטל ברגע האחרון אישור שניתן לעצרת באביתר | אלפים נתקעו בפקקי ענק בשומרון | באי העצרת: "כאשר זה נוגע למתיישבים ביהודה ושומרון, יש דין שונה ואיסור גורף"
תגיות: ,
אריאל | צילום: רשתות חברתיות

אלפי אזרחים ניסו להגיע ליישוב אביתר, סמוך לצומת תפוח, לרגל עצרת שתוכננה במקום, אך המשטרה חסמה את הכבישים וניסתה לעצור אותם בכל דרך. תושבים בשומרון דיווחו על פקקי ענק שהשתרכו לאורך של קילומטרים רבים בכבישים, חסמו את התנועה ולא אפשרו מעבר של ישראלים.

על פי התכנון הייתה אמורה להתקיים עצרת ביישוב אביתר בהשתתפות רבנים, ח"כים ואישי ציבור. לדברי אנשי תנועת "נחלה", העצרת קיבלה את אישור הצבא, אך מספר שעות קודם האירוע, צה"ל חזר בו במפתיע ואסר על קיום העצרת. בעקבות כך מתכוונים בנחלה קיים את העצרת בצומת תפוח.

עוד מבחזית החדשות

מארגני העצרת פנו בדחיפות באמצעות עורכי הדין חגי וינצקי וערן בן ארי, ליועץ המשפטי באיו"ש אל"מ אלי לברטוב בדרישה שיאשר להם לקיים את העצרת בצומת תפוח הסמוכה לאביתר.

"אתמול ראינו כיצד אלפי אזרחים יוצאים להפגין, בחלק מהמקומות באופן בלתי חוקי והמשטרה הכילה ונתנה לכל אזרח את הזכות להפגין, גם במחיר של שיבושי תנועה והפרעה לאזרחים אחרים בשגרת יומם. אך כאשר זה נוגע למתיישבים ביהודה ושומרון, יש דין שונה ואיסור גורף לקיים אירועים עד כדי רדיפת המתיישבים בידי בכירים בצה"ל".

"אנחנו קוראים לשר הביטחון יואב גלנט לשנות את המדיניות ביהודה ושומרון ולזנוח את דרכו של קודמו בתפקיד בני גנץ שהצר את צעדיהם של המתיישבים", הוסיפו המארגנים.

מאז שעות הצהריים המוקדמות חסמו כוחות משטרה וצבא את הכבישים שמובילים לאזור צומת תפוח, ובמקום נוצרו פקקי ענק.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים