[the_ad_placement id="head"]
שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ברגע האחרון: נתניהו הודיע לנשיא עלה בידי להקים ממשלה
חצי שעה לפני תום המנדט, ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, הודיע לנשיא המדינה הרצוג כי עלה בידו להרכיב ממשלה | הליכוד התחייב לפעול למען חינוך חינם מגיל אפס
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו מודיע בשיחת טלפון לנשיא הרצוג ״עלה בידי״ | צילום: הליכוד

ברגע האחרון ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו הודיע הלילה (רביעי) לנשיא המדינה יצחק הרצוג כי "עלה בידו" להקים את ממשלתו השישית. הוא עשה זאת כחצי שעה לפני תום המנדט שנתן לו הנשיא לפני 38 ימים, ולאחר דיונים מרתוניים ממש עד הרגע האחרון עם יהדות התורה ועם עוצמה יהודית על ההסכמים הקואליציוניים.

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו מודיע בשיחת טלפון לנשיא הרצוג ״עלה בידי״

עוד מבחזית החדשות

לאחר הקשיים שהערים הערב, יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, שכצפוי יתמנה לשר לביטחון לאומי, הוא קיבל את התפקיד שדרש, ממלא מקום יו"ר ועדת השרים לענייני חקיקה, כפי שנחשף לראשונה ב-ynet. יריב לוין יהיה יו"ר הוועדה במסגרת היותו שר המשפטים המיועד, ובן גביר יהיה ממלא מקומו ובעל זכות וטו מוגבלת. הוא לא יוכל להטיל וטו על כל חוק, אלא במקרים ספורים ולפי מכסה שיוחלט בהמשך.

על רקע ההכרזה, בקואליציה העתידית ממשיכים לקדם את הליכי החקיקה, בחוק בן גביר, שאושר אתמול בקריאה ראשונה וצפוי לעבור בשבוע הבא בקריאה שנייה ושלישית. חוק סמוטריץ' לתיקון חוק יסוד הממשלה הנמצא בהכנות לקריאה שניה ושלישית ונועד להרחיב את סמכויותיו במשרד הביטחון. כך גם חוק דרעי שנועד לאפשר לו לכהן כשר למרות ההרשעה.

לאור העיכוב בחקיקה, בליכוד מצאו פרצה בחוק שתאפשר להם חלון זמן ארוך יותר להקמת הממשלה זאת מתוך הבנה כי החוק מאפשר להכריז "עלה בידי להקים ממשלה" ביום רביעי, אך יו"ר הכנסת יודיע על כך במליאה רק ביום שני ומרגע זה מתחיל הספירה של השבעה ימים לקיום השבעת הממשלה. כלומר, נתניהו יוכל להשביע את הממשלה עד יום שני בשבוע לאחר מכן, ב-2 בינואר 2023. יחד עם זאת, בליכוד מנסים לפעול להשביע את הממשלה כבר ביום חמישי הבא.

עוד מבחזית החדשות

במסגרת ההסכם הקואליציוני ששלח הליכוד לשותפיו הוא התחייב כי הממשלה תפעל להבטיח חינוך חינם מגיל 0 עד גיל 3. כמו כן נקבע בהסכם כי הממשלה תמכור את כל אחזקות המדינה בנמל אשדוד. מדובר בקווי מדיניות כלכלית הכלולים בהסכמים הקואליציוניים שבין הליכוד לבין כל אחת מהמפלגות, ש"ס, יהדות התורה, הציונות דתית, עוצמה יהודית ונועם.

בנוסף, ההסכם הקואליציוני של הליכוד עם הציונות הדתית. כולל בין היתר, הסכמת הצדדים על "קידום רפורמה משמעותית לתיקון מערכת המשפט", מינוי רב ראשי דתי לאומי, תיקון סעיף הנכד בחוק השבות, חוק כשרות בגרסה חדשה, חוק יסוד לימוד תורה הקובע שלימוד תורה הוא ערך יסוד במורשת העם היהודי וקבלת החלטת ממשלה תוך 60 יום על הסדרת ההתיישבות הצעירה.

[the_ad_placement id="between-homepage"]
הצטרפו ועקבו אחר
[the_ad_placement id="medame-bolet-mobile"]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[the_ad_placement id="sidebar-banner"] [the_ad_group id="4341"]
[the_ad_placement id="sidebar-banner3"]
[the_ad_placement id="dice-sidebar"]
[the_ad_placement id="gemel"]
עדכני
פופולרי
ויראלי
[the_ad_placement id="sidebar-banner2"]
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים