מגפת הקורונה חייבה יזמים ובעלי עסקים קטנים להיות גמישים יותר ולהגיב מהר יותר. השנה האחרונה הוכיחה לנו כי הרבה ממה שהכרנו באופן מסורתי השתנה או ישתנה בעתיד. היא גם שינתה לחלוטין את האמונות והתפיסות שלנו בנושאי בריאות ורווחה, כאשר הרבה פעילויות מתקיימות כעת בבית. בעוד שנת 2020 לימדה אותנו שאנחנו לא יכולים לחזות את העתיד, ההחלטות שנקבל עדיין יכולות לכוון אותנו ואת העסקים שלנו בשנה החדשה, תוך טיפוח הרגלים בריאים יותר שיספקו השראה לתוצאות חיוביות.
ג'ון דה סימון, נשיא חברת הרבלייף העולמית מעניק טיפים לעסקים קטנים כיצד להגיע לתוצאות חיוביות בשנה מאתגרת זו:
בחנו שוב את התוכנית העסקית שלכם
כיצד העסק שלכם ישתנה בעולם שלאחר המגפה? כאשר הרגלי הצריכה משתנים, האסטרטגיות העסקיות צריכות להתאים את עצמן. החוויות הבין-אישיות אולי הפכו בעבר את העסק שלכם לייחודי, אבל עכשיו זה הזמן לשפר את חוויית הלקוח באונליין ובסלולרי. לפי נתונים שהציגה Adobe Analytics, קמעונאים קטנים שהפנו את המשאבים והמיקוד שלהם למסחר אלקטרוני נהנו מעלייה ממוצעת של 110% במכירות המקוונות בחודשי סוף השנה. האתר והפלטפורמות החברתיות שלכם הופכים להיות הרבה יותר מכלי שיווקי ומתפקדים כמרכיב האסטרטגי בתוכנית העסקית שלכם. גם האופן בו אתם יוצרים קשר עם הלקוחות והצעת הערך הייחודית שלכם עשויים אף הם להשתנות, מכיוון שהצרכנים מעריכים באופן שונה חברות המייצרות מוצרים לשמירה על אורח חיים בריא וכושר.
העריכו מחדש והשקיעו בטכנולוגיה הנכונה
הצרכנים מייחסים חשיבות רבה יותר לחוויית האונליין שמספקת החברה, ולכן מתן עדיפות לנוכחות הדיגיטלית שלכם הוא קריטי. האם הכלים והערוצים הטכנולוגיים שלכם יכולים לתמוך בביקוש הגדל לקניות אונליין וליצירת מעורבות לקוח? הטכנולוגיה שלכם אמורה לסייע בייעול התהליך ולספק גמישות משופרת ככל שהעסק שלכם גדל.
לעולם אל תפסיקו ללמוד
למדנו כל כך הרבה בשנה האחרונה, אך כבעלי עסק אסור לנו לעולם להפסיק ללמוד. נצלו פלטפורמות למידה מקוונות זמינות; קראו – ואז קראו עוד. מאמרים וספרים רלוונטיים המייצגים מגוון עמדות ודעות יכולים לשמש משאב שלא יסולא בפז. חיבור עם בעלי עסקים דומים או מנטור יכולים גם לסייע בהענקת תחושת מחויבות ומוטיבציה שתסייע לכם לעמוד ביעדים שלכם. תוכלו להבין מה עובד טוב יותר ומה פחות מאחרים שחוו אתגרים במסע שלהם כבעלי עסק.
השקיעו בפיתוח מערכות יחסים אישיות המבוססות על אמון
תוצאות סקר שערכה לאחרונה חברת מקינזי מצביעות על כך ש-75% מהצרכנים האמריקאים התנסו בהתנהגות קנייה חדשה – בין אם מדובר במותגים או ערוצי קנייה חדשים – רובם מצביעים על כך שהרגלים אלה יימשכו גם עם סיום המגפה, מה שמרמז כי לא ניתן לסמוך עוד על נאמנות למותג. שינוי זה ברגש הצרכני מדגיש את ההזדמנויות העומדות בפני עסקים לרענן את תוכניות השיווק שלהם כדי לסייע בהתאמה לביקוש החדש. זה גם מחזק את החשיבות ביצירת קשרים אישיים ואותנטיים עם הצרכנים כדי להניע חוויות נפלאות שיגרמו לצרכנים לחזור. האחרון אינו מושג חדש, אלא קריטי עוד יותר בהתחשב בהרגלי הקנייה החדשים.
תעדפו את השמירה על הבריאות בארגון שלכם
המגפה השאירה אותנו מותשים. אנחנו מתמודדים עם אתגרים רבים – ביניהם אי-נוחות, אי-ודאות ופחד – שמשפיעים באופן משמעותי על תחושת הרווחה הפיזית, הנפשית והחברתית שלנו. השנה החדשה מספקת את הזמן הנדרש כדי להתבונן פנימה ולתעדף את הערכים הארגוניים. היו ממוקדים והציבו את בריאותכם ואת בריאות העובדים שלכם בראש סדר העדיפויות.
ללא קשר לשינויים שתבצעו בשנת 2021, קבלו אותם בברכה כהתחלה חדשה וכהזדמנות להתאחד מחדש עם התשוקה שלכם; לכל אחד מאיתנו יש סיבות אישיות שהובילו אותנו לפתיחת העסק (אם כי רובן מתחילות בתשוקה), אז בואו ניזכר מהן הסיבות שגרמו לכל אחד מאיתנו לצאת למסע הזה.