האם אלעד וראש העין בדרך למהפכה תחבורתית? במענה לשאילתה של ח"כ יעקב אשר, היום (רביעי) בכנסת, השיבה שרת התחבורה מיכאלי כי תשקול בחיוב את בקשתו להאריך את פרויקט ה'מטרו' הגרנדיוזי שעתיד לשנות את פני התחבורה במרכז הארץ ולחברו עם הערים אלעד וראש העין.
"כמי שחבר בוועדת התשתיות שחוקקה את חוק ה'מטרו'", אמר ח"כ אשר לשרה מיכאלי, "אני מבקש להוסיף לפרויקט תחנה נוספת שתחבר אותו לשתי ערים חשובות, אלעד וראש העין, ובכך לתרום לשגשוגם הכלכלי והתעסוקתי".
בדבריו ציין כי על פי התכנית הקיימת, המטרו מסתיים בצומת סירקין, כאשר לו יאריכו את הקו במאות מטרים בלבד ניתן יהיה לחבר אותו למסילת הברזל המזרחית המתוכננת לעבור בערים אלעד וראש העין הסמוכות.
"אלעד היא עיר שמצויה בהתפתחות ענקית", אמר אשר, "ולאחרונה אושרה גם הקמת אזור תעשיה ענק של מיליון וחצי מטר של תעסוקה, התחנה הנוספת שתחבר אותה ואת ראש העין למטרו יכולה לתרום להם מאוד וחבל שזה לא יקרה.
"ההשקעה קטנה יחסית", הדגיש, "אבל התרומה שלו לערים הללו תהיה עצומה, אין סיבה שערים כמו אלעד וראש העין יישענו רק על קישוריות תחבורתיות ולא יחוברו לפרויקט המטרו".
שרת התחבורה השיבה כי הנושא חשוב בהחלט ותבחן אותו בחיוב. "כחבר בוועדה שחוקקה את ה'מטרו'", אמרה לאשר, "אני אומרת לך שמבחינתי תוואי המטרו אינו סוף פסוק בתכנון שלו וניתן לפתוח מחדש את המפה ולשקול בחיוב את חיבור הערים הללו".