במשרד החוץ הובילו דרך משרדו של סגן השר עידן רול קבוצת משפיעני ומשפיעניות רשת שישתמשו בפלטפורמה שהם בנו כדי לקדם הסברה למדינת ישראל ברשתות החברתיות.
אלא, מתוך 18 המשפיענים שייצגו את ישראל ברשתות לא נבחר אפילו משפיען דתי או חרדי אחד – אוכלוסייה שמהווה יותר מ-20% מאזרחי מדינת ישראל היהודים. כאשר למשפיענים הדתיים היכולת לייצג בצורה אותנטית את מדינת ישראל בהקשר הדתי שלה וגם בעוד נושאים. כך דווח בערוץ 7.
אל הפרויקט שקיבל את השם "המשפיעים של ישראל" נבחרו לייצג את המדינה ברשתות בלוגרים, כוכבי טיקטוק, אינסטגרם, פייסבוק וטוויטר.
כל אחר מהמשפיענים שנבחרו מחזיק בעשרות ומאות אלפי עוקבים, ובמצטבר הם מגיעים לחשיפה של כ-30 מיליון עוקבים ברשתות החברתיות. המשפיעים עוברים במשרד החוץ הכשרה שתעניק להם את הכלים לענות לתגובות אנטישמיות שהם מקבלים וכיצד להשתמש בשיטות הנכונות בדיונים על ישראל.