יום שישי השחור? לא בטוח. הישראלים לא מוותרים על ימי הקניות המסורתיים, ולפי נתוני חברת הסליקה שב"א, הוצאות הישראלים בכרטיסי אשראי, בעקבות מבצעי בלק פריידי בישראל הסתכמו ביותר מ-887 מיליון שקל. מדובר בעלייה של 19% לעומת ההוצאות המקבילות בשנה שעברה, שהסתכמו ב-745 מיליון שקל.
נתוני חברת שב"א מתייחסים הן לרכישה בחנויות והן לרכישות אונליין. ביום שישי האחרון ה-25 בנובמבר בשעות הפעילות של החנויות בין השעות 8:00 ל-15:00 נרשמה עליה מתונה ברמת ההוצאות היומית בשיעור של 11.2%. אך היקף ההוצאות הכללי הסתכם ב-1.29 מיליארד שקל, לעומת 1.16 מיליארד שקל אשתקד.
בנוסף לבלק פריידי, בשנים האחרונות נפוץ גם בישראל "חג קניות" מקומי – שופינג IL , שנחגג במשך יומיים בתאריך ה-9-10 בנובמבר. על פי נתוני חברת הסליקה, היקף ההוצאות במשך היומיים של החג הישראלי הסתכם ב-2.686 מיליארד שקל, היקף הוצאות דומה לזה שנרשם ב-2021. מתווה ההוצאות בכרטיסי האשראי נעשה בעיקר דרך רכישה אונליין שאחראית על 58% מההוצאות והסתכמה ב-1.57 מיליארד שקל, סכום דומה לזה שנרשם אשתקד.
למרות זאת, הנתונים של השנתיים האחרונות נמוכים מאלו שנצפו ב-2020. בשנה זו הוצאות האונליין ב-שופינג IL הסתכמו ב-1.63 מיליארד שקל, היקף שגבוה ב-3.5% מההוצאות בשנתיים האחרונות.