שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » בית המשפט בארה"ב: דחה תביעה נגד יורש העצר הסעודי על מעורבותו ברצח העיתונאי חשוקג'י
הסוף לפרשה
לדברי השופט הפדרלי ההחלטה התקבלה ב"חוסר נוחות", זאת למרות שהיו "האשמות אמינות" נגד בן סלמאן | לפני חודש העניק הנשיא ביידן חסינות משפטית למנהיג הסעודי
ראש ממשלת סעודיה, מוחמד בן סלמאן | צילום: Matias Lynch, שאטרסטוק

בית המשפט המחוזי בארצות הברית דחה אתמול (שלישי) את התביעה נגד יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, בגין מעורבותו ברצח העיתונאי ג'מאל חשוקג'י בשנת 2018, פרשייה שהסעירה את העולם. רשת  CNN דיווחה כי  השופט ג'ון בייטס כתב כי חש "חוסר נוחות" בעת קבלת ההחלטה, אך נענה להמלצת הממשל האמריקני שהעניק לבן סלמאן חסינות למרות "האשמות אמינות" נגדו. 

לפני כחודש, החליט ממשל ביידן להעניק ליורש העצר הסעודי בן סלמאן חסינות מפני תביעה משפטית על רצח ג'מאל חשוקג'י. ארוסתו לשעבר של חשוקג'י הגיבה בעמוד הטוויטר שלה וכתבה "ג'מאל מת שוב היום. חשבנו שאולי יהיה אור לצדק מארצות הברית, אבל שוב הכסף קבע".

עוד מבחזית החדשות

הרצח של חשוקג'י באוקטובר 2018 עורר סערה בעולם. העיתונאי שנחשב למתנגד בולט של המשטר בסעודיה, כתב טור קבוע בוושינגטון פוסט, ובו נהג לבקר בחריפות את יורש העצר מוחמד בן סלמאן. כלי תקשורת בטורקיה אף פרסם את תמונותיהם של חברי פמליית בן סלמאן, שתועדו בתוך בניין הקונסוליה זמן קצר לפני הרצח.

על פי דו"ח המשטרה הטורקית, גופתו של חשוקג'י לא נמצאה עד היום. בסעודיה הכחישו תחילה כי מדובר ברצח אך לאחר מספר שבועות שינו את גרסתם והכריזו כי אכן מדובר בהתנקשות. הפרשה העסיקה רבות את מדינות העולם ואף פגעה קשות ביחסיה של סעודיה עם מדינות המערב. 

לפני 3 שנים, קבע דו"ח של האו"ם כי יש ראיות מהימנות על כך שיורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן הורה על רצח העיתונאי. חוקר מטעם האו"ם כתב בדו"ח כי "הרצח בוצע בהוראה ישירה של השלטון בסעודיה" הוועדה אף קראה לערב הסעודית לקחת אחריות על החיסול.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים