שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » בישראל זועמים על ההבנות עם הפלסטינים: "מכרו אותנו"
בכירים בישראל תקפו את ההבנות עם הפלסטינים לגבי הקפאת הבניה בהתנחלויות וטענו "מכרו אותנו" אילו הפלסטינים "שמים פס" | בכיר אמריקאי בתגובה: "קשקוש"
האו"ם | צילום: Songquan Deng, שאטרסטוק

גורמים אמריקאים אמרו ל-ynet כי ההחלטה לדחות את ההצעה נגד ישראל במועצת הביטחון של האו"ם התקבלה, לאחר שבישראל הוסכם להשהות בנייה חדשה בהתנחלויות. בכיר ישראלי זעם: "הפלסטינים שמים פס ומקבלים פרס".

על פי אותם גורמים ארה"ב סיפקה הבטחות לפלסטינים לאחר שהושגו הבנות גם עם ישראל ושכנעו אותם לוותר על ההצעה לגינוי ישראל במועצת הביטחון של האו"ם. כעת מתברר כי ישראל והפלסטינים הגיעו להבנות בתיווך ארה"ב. הפלסטינים הסכימו לדחות את ההחלטה במועצת הביטחון של האו"ם ובתמורה ישראל הסכימה להשהות קבלת החלטות על בנייה חדשה בהתנחלויות והריסות בתים.

במקום ההחלטה נגד ישראל במועצת הביטחון תתקבל הצהרה נשיאותית סמלית בקונצנזוס רחב של כל 15 חברות המועצה. ארה"ב, יש לציין, הבטיחה לישראל להטיל וטו בכל מקרה אם המשא ומתן עם הפלסטינים לא היה יוצא אל הפועל. עם זאת, האמריקאים העדיפו שלא תתקבל החלטה נגד הצעד של ממשלת נתניהו להכשיר עשרה מאחזים בלתי-חוקיים ביהודה ושומרון ולקדם שם בנייה של 10,000 יחידות דיור.

אחת הסיבות לכך היא שבוושינגטון העדיפו למקד את מרב המאמצים בהשגת רוב בעצרת הכללית של האו"ם להחלטת גינוי נגד רוסיה. לדברי האמריקאים, החלטה נגד ישראל הייתה פוגעת במאמצים אלה.

גורם מדיני בכיר בישראל תקף את הבטחות ארה"ב לפלסטינים ואמר: "האמריקנים מכרו את ישראל רק כדי לא להטיל וטו, ובעצם נתנו פרס לפלסטינים למרות שהם שמים פס על כל הבקשות האמריקניות בנוגע לבית הדין הבינלאומי בהאג, ולא מגנים פיגועי טרור מזעזעים".

בכיר אמריקני הדף את הטענות, וכינה אותן "קשקוש". לדבריו "אנחנו עזרנו לישראל כאן. מה היה עדיף ששוב ישראל תהיה מבודדת באו"ם? זה היה לטובתכם, וטוב ששני הצדדים הגיעו להבנות שירגיעו את הרוחות כאן". בכל מקרה, ועד הדיון מחר, שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן ממשיך להיאבק כדי להכניס מרכיבים מאזנים להצהרה הנשיאותית הצפויה, שמאומצת בקונצנזוס. היא אמנם לא מחייבת, אך היא נתפסת אחר כך כמדיניות המועצה, ועשויה לפגוע בישראל במידה מסוימת.

דובר חמאס, חאזם קאסם, התייחס אף הוא להבנות שהושגו וגינה אותן בחריפות: "החלטת הרשות הפלסטינית ברמאללה למשוך את הצעת ההחלטה היא מחוץ לקונצנזוס הלאומי. נראה שהרשות מתעקשת לקנות את האשליה של ממשלות הכיבוש והאמריקנים, וזה לא משקף את עמדת העם הפלסטיני".

לדבריו, "התנהגות זו עושה שירות לכיבוש, פועלת לייפות את פרצופו המכוער מול דעת הקהל העולמית ומעודדת את דרך השנאה של הנורמליזציה. העם הפלסטיני שלנו ימשיך במאבקו עד שהכיבוש יגורש מכל ארצנו, והתוכנית האמריקנית להרוג את המהפכה של עמנו לא תעבור".

מוקדם יותר הודיעה איחוד האמירויות למועצה על ביטול ההצעה הפלסטינית לגינוי הרחבת ההתנחלויות, "בשל שיחות חיוביות בין הצדדים".

עוד מבחזית החדשות

מועצת הביטחון הייתה אמורה להצביע מחר על ההצעה, שנוסחה על ידי איחוד האמירויות בתיאום עם הפלסטינים. ההצעה הייתה לגנות את החלטת ממשלת ישראל שהתקבלה לאחר פיגוע הדריסה בתחנת האוטובוס בשכונת רמות בירושלים. ההצעה דרשה מישראל "להפסיק לגמרי ומיידית את כל פעילות התנחלויות" בשטח הפלסטיני הכבוש".

עוד נכתב בהצעה כי היא "מאשרת שוב שלהקמת התנחלויות על ידי ישראל בשטח הפלסטיני שנכבש מאז 1967, כולל מזרח ירושלים, אין תוקף משפטי ומהווה הפרה בוטה של המשפט הבינלאומי". כמו כן, ההצעה מגנה את "כל ניסיונות הסיפוח, לרבות החלטות וצעדים של ישראל בנוגע להתנחלויות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים