איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים ישבית בשעות הבוקר של יום ד', מתחילת השירות ועד השעה 10:00, את פעילות האוטובוסים בחברות סופרבוס, אלקטרה אפיקים תחבורה (לשעבר אגד תעבורה) ודן בדרום. בין הערים שיושבתו: עפולה, טבריה, יקנעם, קרית גת, מגדל העמק, בית שאן, אשקלון, שדרות ואופקים וכן קווים מרכזיים בירושלים, קווי המטרונית בחיפה וקווים בינעירוניים לבאר שבע וירושלים.
הנהגים מוחים על סחבת במו"מ המתנהל בינם לבין החברות בדרישה להעלאת שכר הנהגים, כאשר מצד אחד החברות מתנות את העלאת השכר בקבלת תקצוב ממשרד התחבורה, ומצד שני גם המגעים בינן לבין משרד התחבורה בנושא מתנהלים בעצלתיים וללא שום התקדמות ממשית.
באם לא יחול שינוי בעמדת החברות ומשרד התחבורה, מתכוון האיגוד להשבית את פעילות החברות למשך 8 שעות ביום רביעי.
לפני כשלושה וחצי חודשים, השבית איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים לראשונה את קווי האוטובוסים בשלוש החברות – השביתה הענפית הראשונה בתחבורה הציבורית. בהוראת בית הדין לעבודה בירושלים, נקבע כי על החברות לנהל מו"מ ענייני לשיפור תנאי ההעסקה של הנהגים תוך עדכון איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים, בכל הנוגע למגעים לקבלת תקצוב ממשרד התחבורה.
תום פרומוביץ ראש ענף תחבורה בכוח לעובדים: בשלושה חודשים לא התקדם דבר. חברות התחבורה, מציגות עמדה מתואמת, ומחכות שהמדינה תכניס את היד לכיס. משרד התחבורה לא לוקח אחריות, לא מתחייב, ולא מספק שום אמירה ברורה. גרירת הרגליים הזו פוגעת בכולנו: הציבור בישראל שסובל מיוקר המחייה, היום יותר מתמיד, דורש תחבורה ציבורית שתהיה זמינה וראויה. אלא שבפועל ללא שינוי ממשי, כולנו נמשיך לסבול מתחבורה ציבורית רעבה וחלשה, ולכן 80% מהציבור משתמש ברכב פרטי.
הארון שובש יו"ר ועד נהגי סופרבוס: "אנחנו אומרים היום לשרה ולחברות, חיכינו יותר משלושה חודשים מאז שביתת האזהרה באוקטובר. מה עשיתם בזמן הזה? נדמה שהחברות ושרת התחבורה מתנהלים במנותק מהמציאות. החסם המשמעותי ביותר לתחבורה בישראל הוא מחסור של כ-4,500 נהגים, שעזבו את הענף וכרגע לא מוכנים לחזור בגלל השכר הנמוך והתנאים הקשים. מסתבר שאין מנוס מלשבות – בכל שנה עוזבים כ-15% מהנהגים את הענף. למה אתם מחכים?"
ראיד משעל, יו"ר ועד העובדים באלקטרה אפיקים – שרת התחבורה מרבה לדבר על חשיבות הנהגים אבל לצערנו, מתעלמת מהמצוקות האמיתיות של הנהגים: לא ייתכן שאנחנו נדרשים לעבוד 270 שעות בחודש, 10 שעות לפחות בכל יום על הכביש , להתמודד עם קווים צפופים בשל מחסור בנהגים ועם אלימות הנוסעים, רק בכדי לגמור בקושי את החודש. בזמן הזה מדברת השרה על גיוס והכשרות. מי יתגייס לעבודה בתנאים האלה ומי יישאר? אם רוצים לשמר את הנהגים הקיימים ולהפוך את המקצוע לאטרקטיבי, צריך להכיר במקצוע, להכיר בוותק מקצועי ולשלם שכר הולם.
מזל אופיר יו"ר ועד העובדים בדן בדרום: אנו קוראים לנהגים בכל החברות להצטרף אלינו ביום השביתה. עוד דיבורים יפים מפקידי המשרד לא ישנו דבר. הגיע הזמן להפסיק לפחד ולהבהיר לחברות ולמשרד התחבורה שלא ניתן שיזלזלו בנו.