שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ארה"ב: ישראלי נעצר בחשד להעברת חלקי חילוף למטוסים לרוסיה
על פי תצהיר שהוגש לבית משפט בארה"ב, הישראלי העביר לרוסיה חלקי חילוף אמריקאיים עבור מטוסים אזרחיים, תוך הפרת הסנקציות שחלים עליה
מטוס רוסי אזרחי | צילום: ויקיפדיה

הרשויות בפלורידה עצרו בשבת אזרח ישראלי בחשד שהעביר לרוסיה חלקי חילוף אמריקאים עבור מטוסי נוסעים, תוך הפרה של הסנקציות הבינלאומיות. הסנקציות הוטלו על רוסיה בעקבות הפלישה לאוקראינה. החשוד נעצר אף שאינו אזרח אמריקאי, משום שהחוק בארה"ב קובע כי כל עוד מדובר במוצרים אמריקאיים – מדובר בהפרה של החוק.

יחד עם החשוד נעצר ישראלי נוסף, אך בחקירתו הגיעו הרשויות למסקנה שאין לו קשר לפרשה והוא שוחרר. הישראלי החשוד נותר במעצר ונמצא בחקירה של משרד המסחר האמריקני, המשרד לאכיפת יצוא שאחראי גם על אכיפת הסנקציות. המשרד לאכיפת יצוא הגיש תצהיר לבית משפט בארה"ב שבו מפורטים החשדות.

עוד מבחזית החדשות

על פי התצהיר, הישראלי חשוד כי סיפק מידע שגוי או מטעה בנוגע ליצוא, תוך הפרה של סנקציות אמריקאיות, ובסעיף נוסף של קשירת קשר להברחת מוצרים מארה"ב. על פי התצהיר, החברה שבבעלותו, שלחה לרוסיה חלקי חילוף למטוסים אזרחיים תוך הפרה של חוקי היצוא והרגולציה בארה"ב. הישראלי קשר קשר עם חברת תעופה רוסית כדי להבריח באופן לא חוקי מארה"ב חלקי חילוף למטוסים. כדי להסתיר את ההברחה, הישראלי חשוד שסיפק לרשויות בארה"ב מידע שקרי למסמכי היצוא.

סנגורו של החשוד, עו"ד מרדכי ציבין, המתמחה בייצוג ישראלים שנעצרו בחו"ל, בעיקר בהיבטים בינלאומיים ובענייני אינטרפול, אמר כי החשדות אינם מבוססים. "מרשי הינו אדם נורמטיבי, שומר חוק, שמעולם לא נמצא רבב בעיסוקיו, לא היה מודע לדברים בהם הוא חשוד", הוא אמר. "העובדה שהוא חשוד במספר נושאים, אינה מהווה ראיה, משום שטרם הייתה הזדמנות לאמת או להכחיש. יש לנו אמון מלא במערכת אכיפת החוק של ארה"ב, יותר מכל מדינה אחרת בעולם. אני מקווה, לכשהדברים ייבדקו לעומק, יגיעו האמריקנים למסקנה כי מרשי נקי מכל חשד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים