שיתוף
תגובות
חדשות » אם הלחם יקר תאכלו טחינה: חברת "אחוה" מוזילה מחירים
המלחמה ביוקר המחיה
בזמן שחברות מזון רבות מעלות את מחירי המוצרים בתקופה האחרונה, החליטה חברה המובילה בישראל בשוק הטחינה, "אחוה" להוזיל את מחירי מוצריה ב-3%
טחינה של אחווה | צילום: אחוה

בתקופה האחרונה נרשמת התייקרות חדה בשורת מוצרי מזון הולכת וגדלה. ספקיות המזון והיבואניות כמו תנובה, אסם, שטראוס, טרה, דיפלומט, ויליפוד וקימברלי-קלארק העלו מחירים בעשרות אחוזים.

חברת "אחוה", המובילה את שוק הטחינה בישראל, הודיעה הבוקר (חמישי) כי היא הורידה את מחירי מוצריה ב-3%. מנכ"ל החברה, יואב מלאך הסביר כי: "הייתה לנו אפשרות לזה. טחינה מיוצרת משומשום. קנינו שומשום במחיר קצת יותר נמוך ויכולנו להוריד, אז הורדנו. עד סוף השנה אנחנו סגורים עם חומר גלם, ויכולנו להביא את הקנייה הטובה הזאת למחיר טוב לצרכן".

עוד מבחזית החדשות

חברות המזון טוענות כי העלייה במחירים נובעת בין היתר מההתייקרויות במחירי החשמל, הארנונה, הדלק והמים, אשר משפיעות על עלויות הייצור. לטענת מלאך: "זה משפיע, ואם זה לא היה קורה היינו יכולים להוריד את המחיר יותר ממה שהורדנו. אנחנו מקווים שבעתיד זה קצת יתמתן ונוכל להוריד עוד יותר".

בראיון לחדשות הבוקר ב-N12, נשאל מלאך איך הוא יוודא שההוזלה תגיע לכיס שלנו ולא לקמעונאים? והוא השיב: "לצערנו, אין לנו שליטה על זה. אנחנו רק יכולים לקוות שהקמעונאים יגלגלו את זה לכיס הצרכנים".

עוד נשאל מלאך, איך נדע שזה לא גימיק ושבעוד חודשיים יעלו המחירים שוב. מלאך: "החברה שלנו, באופן עקבי, תמיד שמרה על מחירים שפויים, גם לפני ירידת המחיר הזו. אנחנו הכי זולים בשוק, בפער משמעותי. טחינה הוא מוצר תחרותי ואנחנו הסמן הימני של המחיר. אנחנו גאים בזה. במוצרים שלנו, לרוב גם הקמעונאים לא מרוויחים מדי".

המראיין התעניין, כמה עולה לכם לייצר בקבוק טחינה וכמה זה עולה לנו בחנות? ומלאך השיב: "עולה לנו סביב שישה-שבעה שקלים, כשברווח קמעונאי המחיר מגיע לעשרה שקלים, במרווחים מצומצמים לכל השרשרת. 70% ממחיר הטחינה זה השומשום. אנחנו יודעים להביא שומשום במחיר טוב".

עוד מבחזית החדשות

איפה אתם רוכשים את השומשום? "בעיקר מאתיופיה. זה מוצר בעייתי, אין הרבה אזורי גידול בעולם. לרוב זה לא גידול כלכלי, אז יש פה בעיה. נקווה שלא יהיו חוסרים".

לסיום נשאל מלאך מהו נתח השוק שלהם, והוא ענה: "כמעט 40%. אנחנו מפעל משפחתי: אני, האחים שלי, אבי. אנחנו עושים את העבודה בשקט, מתחת לרדאר. כל לקוח שמדבר איתי, יכול להישבע שהוא יודע להכין את הטחינה הכי טובה. בטח שלא אתווכח איתו. אני הולך על הקלאסי: שום, לימון ומים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים