[the_ad_placement id="head"]
שיתוף
תגובות
חדשות » איראן מאיימת במלחמה כוללת – אם ישראל תתקוף את חיזבאללה בשטח לבנון
רוחות מלחמה
משלחת איראן לאו"ם מתריעה מפני מלחמה כוללת אם ישראל תתקוף את לבנון, ומזהירה ש"כל האופציות על השולחן"
הפגנת תמיכה במשטר האיראני | צילום: saeediex, שאטרסטוק

בהודעה רשמית של המשלחת האיראנית שפורסמה נכתב כי, "איראן תופסת את הפרופגנדה הציונית על הכוונה ליציאה למלחמה בלבנון, כניסיון בלוחמה פסיכולוגית. אך אם ישראל תפתח בפעולה צבאית, אז תיפתח מלחמה כוללת".

אמש, שר הביטחון יואב גלנט קיים סיור בגבול הצפון, במסגרתו הגיע מבסיסי המודיעין באזור יחד עם מפקד פיקוד הצפון האלוף אורי גורדין, וקיבל סקירה על הפעולות המתבצעות לסיכול חוליות הטרור ומפקדי חיזבאללה.

בשיח שערך עם לוחמי כיפת ברזל, אמר השר גלנט: "בשיחות שערכתי עם האמריקנים, נגעתי באפשרות המדינית – הגעה לפתרון באמצעות הסדר.

יש לנו שתי אלטרנטיבות משמעותיות ואנחנו מטפחים את שתיהן – מכינים את הכוח הצבאי, ההגנה וההתקפה, וגם מכינים את החלופה המדינית, היא תמיד עדיפה. אנחנו לא מחפשים מלחמה אבל אנחנו מוכנים אליה".

בביקורו בלבנון לפני כשבוע, עמוס הוכשטיין, שליחו של הנשיא ביידן, אמר לבכירים בלבנון כי חיזבאללה טועה אם הוא חושב שארצות הברית תוכל לעצור את ישראל מלצאת לפעולה קרקעית בדרום לבנון אם ימשיך להסלים את התקפותיו, כך לפי בכיר אמריקאי, בכיר ישראלי ודיפלומט מערבי שמעורים בנושא.

הוכשטיין נסע אז מישראל ללבנון לאחר שקיים שיחות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט. הוא נפגש בביירות עם יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי, ראש הממשלה בפועל נג'יב מיקאטי, מפקד צבא לבנון הגנרל ג'וזף עאון ובכירים נוספים.

במהלך פגישתו עם ברי בביירות, ביקש הוכשטיין מיו"ר הפרלמנט הלבנוני להעביר מסר למנהיג חיזבאללה חסן נסראללה, כי הנחת העבודה שלו שארצות הברית שולטת בישראל שגויה, כך אמרו המקורות.

לפי המקורות, הוכשטיין אמר כי ארצות הברית לא תוכל לעצור את ישראל אם המצב בגבול ימשיך להסלים, וכי חיזבאללה צריך לנהל משא ומתן עקיף עם ישראל במקום להגביר את המתיחות.

דיפלומט מערבי אמר כי לאחר ביקורו של הוכשטיין, חיזבאללה שלח מסרים בחזרה לארצות הברית באמצעות צדדים שלישיים, והבהיר כי למרות שהוא לא רוצה מלחמה, הארגון בטוח שיוכל לפגוע בישראל באופן משמעותי אם היא תפלוש ללבנון.

[the_ad_placement id="between-homepage"]
הצטרפו ועקבו אחר
[the_ad_placement id="medame-bolet-mobile"]

2 Responses

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

[the_ad_placement id="sidebar-banner"] [the_ad_group id="4341"]
[the_ad_placement id="sidebar-banner3"]
[the_ad_placement id="dice-sidebar"]
[the_ad_placement id="gemel"]
עדכני
פופולרי
ויראלי
[the_ad_placement id="sidebar-banner2"]
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים